Dag 4 Eerste werkdag!! - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu Dag 4 Eerste werkdag!! - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu

Dag 4 Eerste werkdag!!

Blijf op de hoogte en volg Larissa

08 September 2014 | Griekenland, Spáta

Goede avond allemaal, oftewel Kalispera!

Vandaag gaat het avontuur beginnen. De wekker ging al vroeg om 6 uur omdat we op tijd de bus moeten hebben omdat we om 8 uur op het park aanwezig moeten zijn. Dus wij pakken de bus komt de bus 15 minuten later prettig.. Fijn dat we eerder waren vertrokken. Toen waren we net op tijd op het park en verwachten ze eigenlijk die 3 andere meiden in de ochtend en wij vanaf 10 uur pas.. Maar het was gelukkig geen probleem en konden gewoon aan de slag. Annabel begon vandaag bij de savanne en ik begon bij de kleine aapachtigen zoals de berberaapjes, vari maki's, bruine kapucijnaap (die zijn niet zo lief trekken heel erg aan je haren en houden ervan om dingen van je te stelen zoals bijvoorbeeld je stoffer en blik... Of de inhoud van je emmer om te gooien en ermee weg te rennen..) en nog andere aapsoorten waar ik voor de eerste keer niet bij mocht alleen omdat ze dan naar je kunnen uithalen of ergens mee gaan gooien. Het meest bizarre was dat je ook egt de hokken in gaat bij de apen om ze te voeren de enige aapsoort waarbij je dat niet doet zijn chimpansees. Toen eerst de hokken schoongemaakt doormiddelvan met een riek poep en overig voer te harken. Daarna mocht ik ze voeren en het voer moeilijk in de verblijven weg te stoppen. Dit heb ik voor 4 aapsoorten gedaan. Daarna de miereneters gevoerd en wakker gemaakt alleen het mannetje dan want dat vrouwtje is egt niet lief die valt je aan ook al is het in slowmotion. Daarna gingen we naar de neuswasbeertjes. Hier moest ik de poep opruimen en daarna vlees voeren eentje is tam die kan je gewoon aaien! Toen was er een gevecht bij de leeuwen aan de gang en daar stond iemand alleen, een nederlandse werknemer, dus snel met de wagen erheen niets aan de hand. Toen stond ik oog in oog met een leeuw zo ontzettend gaaf zat alleen gaas tussen als ik mijn hand uit stak kon ik hem aanraken. Daarna nog weer verder met de apen en werd ik naar de Nederlandse alica gebracht om te helpen bij de tijgers. Ik moest daar helpen omdat een van de kleinere katten, een ocelot oftewel een pardelkat, naar de dierenarts moest met een verschrikkelijke wond op de poot. Toen liep ik daar om het slaaphok naar binnen te gaan en daar buiten nog sta je heel dicht bij de tijgers kwam er een aanrennen en sprong er tegen aan maar zo gaaf! Daarna toen we daar afgesloten hadden gingen we pauze houden en toen ook meer vrijwilligers gesproken kan je heel goed mee communiceren! Na de pauze zijn we bij de dierenarts aan het kijken die de gewonde kat aan het opereren was. Die kat had namelijk zijn poot op 5 plekken gebroken en een gedeelte van haar scheenbeen egt bizar maar hij behandelde haar zo voorzichtig ze was aangevallen door een puma. Daarna mocht ik eindelijk mijn shirt aan die veel te groot is omdat ze geen m meer hadden alleen nog maar XS en dat red ik echt niet.. Dus morgen weer langs de balie om te kijken voor een nieuw shirt of dat ze die nog kunnen bestellen want ik moet het nu doen met een shirt gedurende 5 dagen en dat is niet zo heel erg fris.. Toen nog wat aapjes gevoerd en de keuken schoongemaakt. Toen moest ik de lynxen nog schoonmaken en daarna met melanie, andere Nederlandse stagiair, door naar de neushoorns waar we samen de verblijven schoon moesten maken. Wat poepen ze veel niet normaal en wat was dat zwaar!! Nadat we klaar waren konden we weer pauze houden en kwam er iemand uit het dolfinarium om je te interviewen om te kijken naar je interesse om te werken met dolfijnen. Helaas niet uitgekozen maar ook wel weer beter want dan zou ik daar een maand minimaal moeten staan en zou ik niets anders te zien hebben gekregen terwijl ik van alle dieren wilde leren. Alleen wel ontzettend jammer dat er geen mogelijkheid is voor 2 weken terwijl dat van te voren wel beloofd was en die man die het gesprek met ons hield me geen mogelijkheid gaf om me uit te laten praten en ondertussen beweerd dat we een week bedenktijd kregen en daarna lieten horen of we interesse hadden en dan doet die het vanmiddag al doorgeven terwijl die nog niet eens iedereen heeft gesproken!! Ik ga proberen met Anna donderdag te regelen dat ik wel een keer met de dolfijnen in contact mag komen want dat had ze ons beloofd! Toen gingen we naar de chimpansees hier moesten ze naar binnen egt heel dichtbij ze geweest super gaaf mocht musli in hun handen strooien. Toen hun verblijf op en voedsel verstoppen wat is dat leuk om te doen! Daarna naar de gibbons en daar mocht je ook bij in super vet! Heb een kleintje vastgehouden en aan me arm slingerend gehad en in me benen. Toen weer door naar bunnyfarm achter de schermen hier hebben we schoongemaakt en gevoerd. Ze doen zelf konijnen, ratten en andere kleine diersoorten wat als voer kan dienen opfokken. Best wel slim gedaan scheelt weer geld! Daarna moesten we door naar de apen de hokken voor de spullen schoonmaken waar ik een gemummificeerde schildpad en rat vond.. lekker toen was het tijd om naar anna te gaan en een hoop duidelijkheid gekregen over wat we gaan doen. Zo sta ik deze week sws ingepland op de apen en de katachtige en wissel ik na een paar dagen om zodat ik alles goed gezien heb, als ik niet na een paar dagen omwissel wissel ik na een week om dus dat is in ieder geval goed afgesproken!! Verder heb ik met Anna afgesproken om donderdag de eerste onderwerpen te bespreken en maak ik een heel lijstje wat ik graag van Anna zou willen zien en ontvang ik een boekje waar een hoop informatie instaat over het park kan ik mooi als naslag werk gaan gebruiken! Ben er al wel achter dat ik nu gelijk met mijn verslag moet gaan beginnen omdat ik elke week ongeveer ergens anders sta dus word goed bijhouden!!!

Nu nog even wat doen en dan lekker slapen want de wekker gaat alweer om 6 uur...

xxxx

  • 08 September 2014 - 20:14

    Aschwin:

    Gaaf hoor tussen de katachtige en de apen

  • 08 September 2014 - 20:14

    Annemiek:

    Dat is hard werken zo te lezen Larissa. en ik heb het niet geteld maar het woord poep kwam vandaag veel naar voren. Tja, dieren poepen nu eenmaal veel dus moeten de verzorgers veel poep opruimen.

    Nu lekker slapen vannacht en veel plezier morgen met ja, ik denk weer een hoop poep opruimen.

    Groetjes en benieuwd naar je volgende verhaal. En ik hoop dat je snel het toch voor elkaar krijgt om nog wat met de dolfijnen te doen.

    Annemiek

  • 08 September 2014 - 22:08

    Danielle:

    Haai lieverd,
    Drukke dag zo! Veel meegemaakt! Alleen het dolfijnen verhaal snap ik niet zo, waar zijn de andere meiden geplaatst?
    Veel plezier morgen weer enne je vergeet je puffen niet!
    Xxx mama

  • 09 September 2014 - 13:35

    Adrie Oma Spek:

    Ha lieve kind. Eindelijk tijd om je reisverslag te lezen,was erg druk voor m'n verjaardag,boodschap.
    koken,braden enz.Nog bedankt voor je kaart.
    Kind wat heb je al veel beleefd, zou het ook allemaal wel willen, super super gaaf.
    Ik zal het niet zo lang maken,je krijgt genoeg te lezen.Heel veel werkplezier. Liefs en groetjes
    van opa en oma spek. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa

Hallo allemaal, Vannacht vlieg ik naar naar Griekenland toe voor mijn stage bij Attica Zoological Park. Met deze blog wil ik jullie tot 8/9 november op de hoogte houden van mijn ervaringen. Veel leesplezier! xxxx Larissa

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 11269

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Athene 2017

25 Juli 2015 - 22 Augustus 2015

Vrijwilligerswerk Griekenland

04 September 2014 - 08 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: