Dag 5: 2de daagje stage - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu Dag 5: 2de daagje stage - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu

Dag 5: 2de daagje stage

Blijf op de hoogte en volg Larissa

09 September 2014 | Griekenland, Spáta

Goede avond allemaal,

Vanochtend waren we extra vroeg opgestaan om de bus van 6.55 te halen kwam die pas om kwart over 7 opdagen, nou maakt dat niet uit maar als we een bus later hadden gehad waren we te laat geweest… Zonder problemen zijn we in het park gekomen, hier kwamen we Anna tegen en ik vroeg aan haar of ze voor mij nog een extra shirt heeft omdat 1 shirt niet zo heel fris is. Ze ging voor me kijken en ik moest vanmiddag terugkomen. Oke nou ja prima!

Toen moesten we weer richting de keuken lopen helemaal aan de andere kant van het park om daar onze spullen kwijt te kunnen en om daar te verzamelen. Eerst moest ik met iemand anders mee omdat Dimitri, van de apen en katten, er nog niet was. Toen heb ik eerst de neushoorns van heel dichtbij gezien zo ontzettend gaaf zit een heel dik hek tussen en dat is het! Zo gaaf en ontzettend apart dat je er gewoon veilig langs kan lopen. Nadat we alles gecontroleerd hadden gingen we buiten grashooi klaar leggen zodat ze dat konden eten. Toen deed de begeleiding hen naar buiten met gevaar voor eigen leven vind ik! Je moet het hek handmatig open doen van hun binnenverblijven om naar een van de buitenverblijven te gaan alleen moet je daarbij eerst voorlangs de ‘vrije’ neushoorns om veilig te kunnen staan en het mechanisme van de deur is kapot waardoor je hem achter de neushoorns zelf dicht moet doen terwijl ze weglopen! Hierna gingen we richting de cheeta’s, de cheeta’s en de neushoorns delen hetzelfde verblijf. 2 vrouwtjes en jongen zitten nu apart van de andere 2 mannen en 1 vrouwtje omdat ze anders aan het vechten slaan. Ik ben hier ook weer ontzettend dichtbij geweest zo ontzettend gaaf en wat voelt hun vacht vertrouwd maar een klein beetje ruwer alsof je gewoon een doodnormale huistuinenkeukenkat aan het aaien bent. Eerst hebben we binnen in de hokken gekeken terwijl ze nog in de binnenverblijven zaten om te kijken of alles oke was en daarna zijn we voordat ze zelf het terrein op gaan, gaan kijken of er nergens ratten of ander ongedierte ligt wat de kleine cheeta’s in gezondheid aan kan tasten. Dit is het eerste nest van de cheeta’s dus ze zijn er ontzettend zuinig op hiervoor lukte het niet omdat ze op een verkeerd dieet zaten en last van ziektes kregen omdat ze bouwstoffen en mineralen missen die in ingewanden zitten daarom krijgen ze nu wekelijks een heel konijn. Toen we alles hadden nagekeken mochten eerst de vrouwtjes met kleintjes naar buiten, een van de kleintjes bleef hangen dit is diegene die met de fles is opgevoed en handtam is. Ze kunnen een soort van spinnen als ze likken zo schattig! Toen deden we de andere cheeta’s naar buiten en mocht ik met Dimitri mee die ondertussen ook binnen was gekomen. Hier heb ik als eerste de ringstaartmaki’s weer gevoerd. Echt die blijven zo leuk!! Omdat ik gisteren goed mijn best had gedaan mocht ik bij agressievere en iets gevaarlijkere apen alleen naar binnen terwijl hij bezig was in de ruimte in de buurt. Hierbij heeft hij me laten zien hoe ik bepaalde soorten kan voeren uit de hand zo gaaf!! Toen zijn we even bij de ocelot gaan kijken die gisteren geopereerd was aan de poot en daarbij heb ik ook even om het hoekje mogen kijken zo gaaf! Toen als een gek naar de leeuwen omdat het daar fout ging tussen het alfamannetje, vrouwtje en de zoon die interesse krijgt in het vrouwtje. Ze zijn nu bezig met kijken of de zoon met spoed ergens geplaatst kan worden, omdat die nu niet meer veilig naar buiten kan zonder de nodige klappen te krijgen. Daarna gingen we door naar de miereneters. Hier was een probleem met de waterbak waardoor ze heel lang niet naar buiten mochten. Omdat Dimitri naar de reperateur moest zeg maar moest ik het bad van de miereneters schoonmaken dat stinkt! Volgens Dimitri maakte ik ook iets heel bijzonders mee dat het mannetje en vrouwtje voor het eerst gescheiden sliepen dus dat het misschien kan betekenen dat ze jongen verwachten! Echt heel leuk! Toen door naar de Savannah monkeys en de Catton Top apen. De Catton top aapjes mocht ik met de hand voeren vanwege de toekan die erbij zit. Deze toekan zit op speciaal dieet dus die mag het voer niet van de apen binnenkrijgen dus moet het met de hand zo leuk! Bij de Savannah monkeys moest ik eerst de poep opruimen, waterbak schoonmaken en daarna voeren. Die 2 apensoorten mocht ik in mijn eentje doen terwijl hij 4/5 hokken verder bezig was zo gaaf dat het vertrouwen er al is! Toen gingen we door naar de Berberapen hier mocht ik alleen naar binnen en ze komen dichtbij zo gaaf! Ze doen niets snuffelen alleen maar schoppen een keer tegen je emmer waar je het oude fruit in doet en dan lopen ze verder. Toen ik klaar was met schoonmaken mocht ik ze voeren terwijl publiek kwam kijken dat is zo gaaf jij loopt daar als bezoeker rond en zij kijken hoe je bezig bent zo leuk! Ik ben zelfs met een terwijl ik bij de Berberapen binnen stond op de foto geweest. Ze wilde mij er heel graag bij hebben terwijl ik de alfaman en het vrouwtje met jong aan het voeren was zo leuk! Toen nog snel door naar de neuswasberen om ze te voeren en toen was het pauze. Na de pauze ben ik naar de luipaarden, linxen, konijnen, kippen en ringstaartmaki’s geweest om schoon te maken. Niet zo heel zwaar werk maar wel vies werk want bij de katten liggen nog resten vlees en botten door heel het hok heen samen met uitwerpselen en de zware geur van ammoniak. Na de pauze zijn we naar de chimpansees en de gibbons geweest om ze te voeren. Bij de chimpansees moesten we musli naar binnen gooien als beloning dat ze naar binnen kwamen zodat wij het eiland op konden om ze te gaan voeren en het eten te verstoppen. Zo ontzettend leuk is dat! Ik heb een van de oudere gibbons mogen voeren zo gaaf en het kleintje van de gibbons vond het heel erg leuk om aan me te slingeren en te spelen. Hihi zo gaaf! Toen hebben we van die begeleider (ben zijn naam vergeten zijn ook zo moeilijk…) een rondleiding gekregen over het park en uitleg gekregen over de aapachtige en de katachtige. Heel veel te weten gekomen! Ik heb toen een tijger aan mijn hand laten snuffelen, een poema laten snuffelen en dichtbij een leeuw geweest om te snuffelen zo gaaf!

Daarna op het kantoor nog mijn extra shirt gehaald en met de begeleider waarmee ik naar de chimpansees was afgesproken dat ik een avond mee mag werken om te kijken hoe dat dan gaat en ook afgesproken dat hij met mij de chimpansees, neushoorns, luipaarden en de gibbons gaat doen zodat ik dat ook weer gezien heb. Verder zorgt die er ook voor dat ik een hele lijst krijg van de afdeling apen en katachtigen voor school. Omdat ik vandaag echt al een hoop informatie over deze afdeling heb gekregen scheelt het later weer! Ben blij dat ik het allemaal opgeschreven heb!

Nu slapen ben kapot en morgen gaat de wekker weer vroeg!

Welterusten xxxxx

foto's komen nog die werken niet helemaal mee.. internet hier trouwens ook niet altijd geweldig zoals in Nederland...

  • 09 September 2014 - 22:14

    Danielle:

    Leuk hoor meis!
    Kan het wel 1000.keer zeggen maar ben zo trots op je!
    Gaaf hoor dat je zo die beesten mag voeren!
    Xxxx mama

  • 09 September 2014 - 22:44

    Aschwin:

    Gaaf allemaal hoor als je ziet wat je allemaal al alleen mag doen super xxx

  • 10 September 2014 - 07:08

    Annemiek:

    Weer zo'n leuke dag. Ben benieuwd wat je vandaag gaat beleven.

    annemiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa

Hallo allemaal, Vannacht vlieg ik naar naar Griekenland toe voor mijn stage bij Attica Zoological Park. Met deze blog wil ik jullie tot 8/9 november op de hoogte houden van mijn ervaringen. Veel leesplezier! xxxx Larissa

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 11266

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Athene 2017

25 Juli 2015 - 22 Augustus 2015

Vrijwilligerswerk Griekenland

04 September 2014 - 08 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: