Dag 39- 48 - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu Dag 39- 48 - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu

Dag 39- 48

Blijf op de hoogte en volg Larissa

22 Oktober 2014 | Griekenland, Spáta

Maandag: Savanne dag 1
Vandaag begon ik voor het eerst bij de Savanne. Als eerste lieten we de Nijlpaarden die zijn behoorlijk groot en dan heeft het park de dwerg variant. Toen door naar de savanne waar op
2 plekken voer gegeven word bovenop groente voor de giraffen en onder stro voor de oryx en de zebra’s. Daarna bezig geweest met het uitmesten van de koepel in de savanne dat is zwaar werk! Toen snel door om de Farm schoon te maken en daarna de Kamelen en ezelachtige. Toen was het tijd voor de afwas en toen door om de Oryxen schoon te maken. Toen nog snel bezig geweest met de show en daarna een beren verrijking gemaakt! Lekker druk daagje dus! Ik voel wel me rug na zo’n dag zeg!

Dinsdag: Savanne dag 2
Vandaag stond ik in een ander gedeelte van de Savanne namelijk het Farm gedeelte. Als eerste gingen we naar de Beren om daar het voer buiten te verstoppen en de beren naar buiten te laten. Toen de herten en de konijnen gevoerd. Daarna door om de paarden en de koe en de ezel schoon te maken echt ik vind die pony’s echt niet leuk.. Toen mocht ik naar de dierenarts met een konijn en mocht ik een sectie bijwonen van een vogel. Ontzettend interessant! Toen snel de ezelsachtige gaan schoonmaken en daarna de beren weer naar binnen toe om voer buiten weer te verstoppen. Toen de otters gevoerd en de keuken schoongemaakt. Toen snel de bakken voor het fruit schoongemaakt en richting de lemuren gegaan om daar op de mensen te letten en daarna mocht ik ze gaan voeren. Toen de vogelshow gedaan gaat echt lekker!!! En toen waren we om 5 uur pas klaar druk daagje dus!

Dag 3
Vandaag de Pony’s schoongemaakt en toen aangevallen door een pony echt ik heb een hekel aan die beesten en ga er ook niet meer in!!! Ben al als de dood voor die beesten.. Geef mij maar een koe veel minder eng.. Dus toen mocht ik Clara de koe gaan schoonmaken en daarna de Savanne koepel. Toen het fruit schoongemaakt en de Oryx 2 keer schoongemaakt 1 keer bij de vrouwen en een keer bij een andere Oryx soort. Toen de vogelshow weer geoefend gaat steeds beter met de touwtje die je om de poten heen moet doen! Toen fruit schoongemaakt en toen zitten wachten totdat Annabel klaar was.

Dag 4
Vandaag weer de Beren in de ochtend gevoerd en daarna grote schoonmaak gehad in Noord Amerika daar ben ik de hele ochtend mee zoet geweest en daarna nog heel snel de Savanne koepel schoongemaakt omdat dat voor de pauze klaar moest zijn. We hadden pas rond 11 uur na je 11;10 pauze aangezien we die dag maar met zijn 2en staan. Toe het fruit klaar gemaakt en het hok schoongemaakt. Toen de beren weer gevoerd, afval weggegooid. Vogelshow gedaan, Vikkie gevoerd en daarna een Wolf aan me laten ruiken door het hek heen en gezien hoe ze gevoerd werden.

Dag 5:
Vandaag de Nijlpaarden weer naar buiten gedaan, de Oryx naar buiten en daar gelijk schoongemaakt. Toen de grote koepel schoongemaakt en het fruit daarna klaargemaakt voor in de koepel. Toen gewacht totdat het half 1 was zodat we de berenverrijking in het verblijf konden stoppen! IJs met heel veel groente, fruit, yoghurt, eieren en vruchtensappen. Toen de vogelshow weer gedaan en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan.

Zaterdag:
We zijn die dag naar het Eiland weer geweest om daar het Animal Wild Life Hospital te zien heel interessant maar wat rook het daar verschrikkelijk! Toen monistiraki nog even in geweest en daar lekker gegeten en toen was het alweer tijd om terug te gaan.

Zondag
Ik heb deze dag gewerkt vanwege de verrijking die ik die dag mocht gaan doen. In de ochtend ging ik met de man mee die geen engels spreekt. Van hem heb ik giraffen naar buiten mogen doen zo gaaf als ze voorbij lopen! Toen in me eentje de hele koepel schoongemaakt, voer klaar gemaakt, buiten gedeelte van de opslag daar schoongemaakt en de verrijking klaargemaakt. Voor de giraffen heb ik 2 plastic flessen helemaal vol gestopt met groente gemaakt en een net met allemaal groente en brood erin gemaakt. Voor de zebra’s had ik precies hetzelfde gemaakt als wat ik toen bij de neushoorns had gedaan. Namelijk 3 plakken hooi met daarin fruit en wat groente. Ze vonden het ontzettend lekker en heb kunnen lachen om hun manier van eten! Toen de vogelshow weer gedaan ging hartstikke goed! En afgesproken dat ik maandag of dinsdag ga beginnen met een Kaapse Oehoe!!! Toen was het alweer tijd om naar huis te gaan wat een chaos van mensen is het in het weekend!

Maandag
Ik heb die dag meegelopen op de katten en apenafdeling omdat ik daar graag de trainingen van de Chimpansees en de Cheeta’s nog een keer wilde zien en op film wilde hebben! Dit is goed gelukt toen goed de Chimpansees wezen schoonmaken en nog wat andere dingen gezien. Toen de Lynx, Cheeta, Neushoorns en konijnen schoongemaakt en daarna Anna geholpen bij de dierenarts met een Grijze tok. Hier is de snavel van kapot en moet er maandelijks gecontroleerd worden hoe het eruit ziet en moet de kunstsnavel er weer opgezet worden. Hier heb ik de vogel ook echt in me handen gehad om te hanteren heel gaaf! En daarna mocht ik met de hand de Neushoorns voeren met Cheeta’s in hetzelfde verblijf zo ontzettend gaaf is dat en je moet ook de cheeta’s in de gate houden waar ze op dat moment zijn!

Dinsdag
Als eerste met de Chimpansees en gibbons geholpen en daarna met Dimitris door richting de primaten om daar te helpen. Hier heb ik de Berberapen, Savannah monkeys en de Squirrel monkeys schoongemaakt en gevoerd. Daarna mocht ik ook nog de reuzenmiereneter met de hand advocado voeren ze zijn zo gaaf! En ook nog als eerste vrijwilliger bij de Brazza monkeys erin wat zijn die mooi van dichtbij! Er mogen geen vrijwilligers in omdat ze behoorlijk imponerend gedrag kunnen vertonen. Daar lekker aan het schoonmaken geweest en ze toen ook nog mogen voeren naast het gewone voer kregen ze ook nog yoghurt. De yoghurt die we over hadden mocht ik aan de Squirrel monkeys geven het vrouwtje vond het ontzettend lekker het mannetje niet zo. Toen de vleeskeuken een grote poetsbeurt voor hier gegeven en daarna de verrijking voor de tijgers gemaakt voor morgen. Toen de chimpansees en de gibbons gevoerd en toen snel door richting de vogelshow om daar te trainen. Evita gaat hartstikke goed en je leert elkaar steeds beter kennen ze weet ook heel goed dat elke dag anders is zo ontzettend op me gericht! Toen voor de eerste keer met de Kaapse oehoe gevlogen ging in het begin redelijk ze wilde eerst niet komen en toen deed ik iets stoms.. Ik wilde der pakken maar ik viel soort van en trok er naar beneden in plaats van omhoog en toen vloog ze weg dus zat ze op het hok van de Griffon Vultures. Alex erop geklommen om ze eraf te krijgen.. Moet mij natuurlijk weer overkomen maar dit gebeurd gelukkig zo vaak alleen niet met Katie.. Ook weer een keer meegemaakt. Toen nog even snel bij de Ocelot geholpen en toen was ik weer klaar voor vandaag.

Woensdag
In de ochtend heb ik gelijk de Verrijking van de tijgers in het buiten verblijf gestopt en luchtjes verspreid. Zodat ik op me gemak naar ze kon kijken terwijl ze de 2 dozen met vis, hooi, pepers, ui, yoghurt en eieren konden verpletteren. Was zo ontzettend schattig ze zijn de hele ochtend bezig geweest met spelen en in de middag ook nog even na een dutje! Daarna in me eentje de Chimpansees moeten schoonmaken en daarna ook nog de Serval schoongemaakt. Na de pauze de
Lynx en cheeta schoongemaakt en toen snel het fruit klaargemaakt wat ben ik een hoop vergeten wat waar erin kan.. Toen de Vleeskeuken schoongemaakt. Pauze gehad en Anna gesproken donderdag of vrijdag volgende week met dolfijnen zwemmen, en ik kan ook nog met de dierenarts ongeveer 3 keer mee!!! En dan waarschijnlijk in de laatste week inlezen over verrijking en nadenken over de mogelijkheden ect. Toen de Gibbons en chimpansees gevoerd en daarna de Vogelshow gedaan alleen met Evita gevlogen vanwege de harde wind die er stond. Toen naar de meeting geweest en na de meeting verder gegaan met de vogels die we nog moesten doen. Ik heb niet met Katie gevlogen maar op de handschoen ging vandaag ook al beter en ik weet nu dat als ik haar iets wil geven ik het in der bek moet stoppen omdat ze alleen van veraf kunnen kijken! Weer iets bijgeleerd!!! Toen nog even Informatie aan het opzoeken in park en toen was het tijd om naar huis te gaan en iets aan school te gaan doen wat ik nu ook ga doen!!

xxxx

  • 22 Oktober 2014 - 18:54

    Danielle:

    Zo meis weer lekker bijgeschreven! Viel het hospitaal tegen op het eiland? Waar rook dat naar dan?
    En wat kan je al een hoop doen met de beesten! Je gaat echt heimwee krijgen naar de beesten ben ik bang als je terug bent.... Alvast gefeliciteerd met Daan zijn verjaardag morgen! Xxx

  • 22 Oktober 2014 - 22:08

    Opa:

    nou dat was wel weer een drukken week maar ik heb wel bijgelezen op oma de telefoon.
    je heb wel een hoop verschillende dieren die je verzorgd.
    je kom nog tijd te kort nou tot schrijfs maar weer.
    en alvast gefeliciteerd met Daan
    gr opaxxx

  • 23 Oktober 2014 - 11:04

    Marieke:

    Ha Larissa,
    Ontzettend leuk om te lezen wat je daar allemaal mag doen!
    En straks met de dolfijnen zwemmen....gaaf hoor!
    Geniet er nog maar flink van!
    Dikke knuffel van ons xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa

Hallo allemaal, Vannacht vlieg ik naar naar Griekenland toe voor mijn stage bij Attica Zoological Park. Met deze blog wil ik jullie tot 8/9 november op de hoogte houden van mijn ervaringen. Veel leesplezier! xxxx Larissa

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 11202

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Athene 2017

25 Juli 2015 - 22 Augustus 2015

Vrijwilligerswerk Griekenland

04 September 2014 - 08 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: