Dag 25- 34 - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu Dag 25- 34 - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu

Dag 25- 34

Blijf op de hoogte en volg Larissa

08 Oktober 2014 | Griekenland, Spáta

Hallo allemaal,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik iets geschreven heb. Beetje heel veel gedaan de afgelopen paar dagen! Ik weet het niet van elke dag precies meer dus ik zet de dag erbij wat ik gedaan heb en dan ga ik weer door naar de volgende dag. Heel veel gezien de afgelopen paar dagen namelijk met oma en mam!

Maandag:

Deze maandag heb ik gewoon gewerkt en de show van zaterdag en zondag besproken waar ik aan moet gaan werken. Voor de rest lekker gewerkt!

Dinsdag:

Deze dag ook gewerkt en bezig geweest in het instituut om alles schoon te krijgen. O ja en daarna zijn we vogels gaan vangen om over te zetten in andere verblijven en dan daarna dat verblijf waar ze uit kwamen schoon te maken. Annabel had sluiten vandaag en ik had geen zin om alleen in het huisje te blijven en ik moest toch nog een hoop doen dus ben tot laat op het park gebleven. Verder heb ik geregeld dat ik een week langer op vogels sta en dat ik de rest van mijn stage bij de vogelshow te zien ben!

Woensdag:

Vandaag komen oma en mam! Geregeld dat ze het park in mogen en dat ik wat voeren kon laten zien o.a. pinguïns en ara's voeren mogen laten zien terwijl ze er waren en daarvoor nog richting de giraffen gelopen zodat ze die ook van dichtbij mochten zien! In de ochtend ben ik bij de roofvogels geweest en in de middag gewacht totdat ze er waren en geoefend voor de vogelshow. In de avond hebben we in het tentje gegeten bij ons huisje in de buurt en daarna het appartement nog even laten zien. Was wel heel raar om ze ineens voor je neus te hebben maar wel ontzettend leuk!

Donderdag:

In de ochtend ben ik met de auto meegereden naar het park toe. In de ochtend ben ik zo ontzettend dichtbij de Cheeta's geweest zo dichtbij zelfs dat me schoenen onder de krassen zitten en me benen ook omdat ze daarmee wilde spelen! Hihi dit kunnen jullie ook terug zien in de foto's op fb. En daarnaast ook geregeld dat ik om 3 uur na de vogelshow klaar ben zodat ik daarna samen met Kostantina. Hierna zijn we met zijn 4en richting de Acropolis gegaan en daar Annabel en der moeder ontmoet. Wat is de Acropolis mooi zeg en groot! Hierna hebben we de metro naar Monistiraki gepakt en daar typisch grieks gegeten. Bleek dat we al vaker typisch grieks gegeten hadden haha. In de avond ben ik mee geweest richting het hotel en daar heb ik uiteindelijk ook geslapen zodat we de volgende ochtend makkelijk samen weg konden.

Vrijdag:

In de ochtend hebben we zowaar uitgeslapen en een gezamenlijk ontbijt gehad. Hierna pakte we de metro en gingen we richting Athene om daar naar het museum te gaan en in een treintje een rondrit te maken door de stad heen. Wat was het museum groot we zijn hier langer gebleven dan verwacht! Hier hebben we uiteindelijk ook onze lunch gegeten. Waarnaar we door gingen richting Plaka hier hebben we een hoop winkeltjes gezien en hebben we ook lekker gegeten. In de avond ben ik weer naar het appartement gegaan aangezien ik de volgende dag moest werken!

Zaterdag:

Mijn verjaardag en werelddierendag. Ik was al vroeg in de ochtend op het park om alles te kunnen voeren zodat dat allemaal vast gedaan was voordat de bezoekers komen! Ze waren heel blij met mijn hulp! Hierna mijn verrijking voor de ara's voorbereid en toen was het al snel tijd om de verrijking op te gaan hangen omdat de presentatie moest gaan beginnen ook al waren mam en oma er nog niet maar die hebben het wel gezien door het hek door! Hierna heb ik ze op me gemak de rest van het park laten zien en de vogelshow gedaan. Wat was dat gaaf om een echte show te doen en niet net zo als vorige week zondag! Het was ontzettend druk maar wel heel gaaf! Die zaterdag heb ik ook te horen gekregen dat ik met andere vogels mag gaan trainen!! Welke weet ik nog niet maar wel al hartstikke gaaf! Na een hele dag over het park te hebben gelopen zijn we richting het appartement gegaan (oma en ik) en ging mam nog wat spullen halen uit het hotel vandaan. Toen heb ik mijn cadeautjes gekregen! Echt hele leuke bedeltjes voor aan mijn armband en een ontzettend leuk filmpje! Bedankt iedereen daarvoor! En ook nog een heel leuk kettinkje gekregen^^ In de avond zijn we naar een soort tapas restaurant geweest alleen krijg je dan geen kleine bordjes maar echt hele grote... Dus we zaten zo vol maar was wel hartstikke leuk! Toen ben ik richting het appartement gegaan en oma en mam richting het hotel en hebben we afgesproken voor de volgende dag.

Zondag:

Lekker uitgeslapen en daarna weer richting Athene (ben der vaker geweest dan de afgelopen weken hihi) waar we de tempel van Zeus hebben gezien. Daarna hebben we de changing of the guards gezien. Hierna gingen we richting de acroplis om daar in de buurt te gaan eten. Eindelijk heb ik een keer echte vis op!! Toen de taxi terug gepakt en was het tijd om weer te gaan slapen want ik moest de volgende dag weer gaan werken.

Maandag:

Ik heb de hele dag gewerkt ging alleen niet helemaal vanzelf niet helemaal lekker. De afdeling roofvogels en papegaaien gedaan en daarna de hokken in het instituut schoongemaakt en aangepast voor de hornbills die komen. Toen een ontzettend leuk gesprek met Anna in de middag gehad! Omdat Dionne bij de dolfijnen blijft en Robert het sneu voor ons vond mogen wij met dolfijnen gaan zwemmen! Verder heb ik geregeld dat ik een paar keer met de dierenarts mee mag voor kleine onderzoekjes én mag ik met de 2 vale gieren en een uil gaan oefenen en foto's maken voor de vogelshow!! Zo ontzettend gaaf! Alles wat ik wilde mag ik gaan doen O.O!!!!!! In de middag zijn we nog richting een andere tempel geweest wat was dat groot zeg! En hebben we ook weer gegeten in het tentje in Monistiraki waar we toen met Kostantina ook hadden gegeten.

Dinsdag:

Voelde me nog slechter dan die maandag dus maar besloten dat ik beter thuis kan blijven. Toen oma en mam nog even gezien mee geweest richting het hotel en ze daar uitgezwaaid wel heel raar hoor! Maar was super leuk dat ze langs waren geweest! Bedankt opa (en pap) :* dat je ze uit wilden lenen zodat ze mijn kant op konden komen! Toen terug met de taxi en daar weer lekker me bed ingedoken.

Woensdag:

Lekker uit kunnen slapen omdat ik vandaag vrij ben aangezien ik zaterdagavond ga helpen sluiten. Tot nu toe niet veel gedaan naast een mail eruit te hebben gestuurd en de reisverslagen te hebben bijgewerkt! Zo verder aan school en dat vind ik het weer goed voor vandaag!

xxxxx

  • 08 Oktober 2014 - 13:37

    OPA STEENKAMER:

    JE HEB WEL EEN LEUKE WEEK GEHAD MET OMA EN MAMA.
    IKGELOOF WEL DAT JE RAAR STA TE KIJKEN ALS JE ZE INEENS ZIET STAAN,
    OOK AL WEET JE DAT ZE KOMEN.
    MAAR IK VERBAAS ME DAT JE ZO VEEL MAG DOEN IN DE DIERENTUIN.
    ZE HEBBEN WEL VEEL VERTROUWEN IN JE DAT JE DAT ALLEMAAL MAG DOEN.
    EN DAT JE EEN GOEDE KLIK HEB MET DE DIEREN.
    IK VIND HET OOK WEL WEER FIJN DAT OMA EN MAMA WEER THUIS ZIJN EN JIJ BEN AL WEER HALVERWEGEN JE STAGE,MAAR JE HEB NOG EEN HOOP IN HET VERSCHIET
    NOU DE GROETJES VAN OPA EN OMA WANT DIE ZIT MEE TE SPIEKEN WAT IK SCHRIJF, VIND ZO WEL LEUK ZE HEBBEN OOK ZO VEEL GEZIEN DEZE WEEK ZE ZIJN ER VOL VUUR VAN.
    OPAXXXXXXXXX

  • 10 Oktober 2014 - 11:32

    Danielle:

    Haai mop,
    De foto's zijn echt heel gaaf geworden! Gisteren bij de diploma uitreiking van Daan geweest, die is in de pocket! vanavond naar verjaardag van nienke, smokey is met Daan mee gegaan naar zijn moeder dus die zien we daar ook nog even, zondag is paris jarig dus dan zullen we daar ook alles vertellen wat we gedaan hebben!
    Oma en ik, moeten even bijtanken van onze super week, maar dat hebben we er zeker voor over gehad!
    Nogmaals geweldig om je zo te zien daar helemaal in je element!
    Xxxxx mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa

Hallo allemaal, Vannacht vlieg ik naar naar Griekenland toe voor mijn stage bij Attica Zoological Park. Met deze blog wil ik jullie tot 8/9 november op de hoogte houden van mijn ervaringen. Veel leesplezier! xxxx Larissa

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 11210

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Athene 2017

25 Juli 2015 - 22 Augustus 2015

Vrijwilligerswerk Griekenland

04 September 2014 - 08 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: