Dag 18-22: 11de daagje stage tot 15de daagje stage - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu Dag 18-22: 11de daagje stage tot 15de daagje stage - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu

Dag 18-22: 11de daagje stage tot 15de daagje stage

Blijf op de hoogte en volg Larissa

27 September 2014 | Griekenland, Spáta

Hallo allemaal,

Tijd geleden dat jullie iets van me hebben gehoord maar ik had wat problemen met het forum hij wilde niets meer online zetten. Nu heb ik de reisverslagen van de afgelopen 4 dagen hier eronder gezet.

Dag 18: 11de daagje stage

Hallo allemaal!

Vandaag is het zover wisselen van afdeling ben benieuwd waar ik terecht ga komen! Aangezien ik al op de afdeling Apen en Katachtige heb gestaan ga ik naar een andere afdeling namelijk Savanne of Vogels. Voor de komende 2 weken ben ik bij vogels ingedeeld. Ben benieuwd of ik het wat vind!

In de ochtend waren we weer heel vroeg op het park en ook al om half 8 in de keuken. Toen zag ik dat de deur bij de Cheeta's open stond dus ik ging kijken of daar iemand was. Daar zag ik als enigste Elpida nog binnen zitten en dit maar even gemeld bij Vegalis een van de verzorgers. Hij zei dat het klopte dat ze nog in 'binnen' zat omdat die met haar ging trainen! Die training hebben we ook mogen zien zo gaaf! Nadat de training klaar was mochten wij, Annabel en ik, ook het hok in en zo dus oog in oog gestaan met een Cheeta oke het was nog maar een kleintje maar alsnog! We hebben ook de ruimte gekregen om nog een keer te komen kijken! Ze voelt zo ontzettend zacht aan trouwens en ze is helemaal verliefd op schoenen om ermee te spelen en in te bijten hihi! Daarna kreeg ik te horen dat ik bij de vogels ben ingedeeld en ging ik met Gregory mee richting het gedeelte van de Grote ruimtes (Asia, America, Africa, Waterworld, Pelicanworld, Ibisworld) en daarna door naar het gedeelte Birds of Prey. Hier heb ik ook een Turkey vulture op mijn arm gehad! Zo ontzettend gaaf! Nadat we alles gevoerd hadden was het tijd voor de pauze. Voordat we de hoek om reden was er een kraanvogel ontsnapt! Fijn die is net zo lief als op school.. Dus dichtbij en van achteren benaderen en toen hadden we hem! Ook weer gezien dus! Na de pauze zijn Melanie en ik tot ongeveer 3 uur bezig geweest met alle papegaaien en ara hokken schoon te maken. Dit waren er veel en ontzettend vermoeiend werk in de hitte! Daar helaas zoals ik bijna dagelijks doe me hoofd gestoten tegen de lage deurtjes daar valt echt niet aan te wennen... Bij de ara's heb ik er een op me arm gehad die is zo ontzettend leuk! Toen was het tijd voor het gesprek met Anna, maar voordat we het gesprek hadden zijn we naar de dolfijnen gelopen voor de show waarin iemand die voor het laatst deed! Dus die hebben we ook nog een keer gezien! Hier heeft Annabel een hele leuke foto van een dolfijn gemaakt! Toen het gesprek en weer een hoop duidelijk geworden!
Een ontzettend mooi boek gekregen over het park en toen zijn we weer richting het huisje gegaan.

xxxxx Was een vermoeiende dag met tegenstrijdige gevoelens..


Dag 19: 12de daagje stage

Goedemidaag allemaal,

Vandaag 2de daagje op het park bij de vogels ook weer overleefd! Hier heb ik samengewerkt met Elmos op de afdeling Grondvogels en Tropische vogels. We zijn hier ook weer de hele ochtend bezig geweest met voeren en daarna nog een gedeelte van de afwas. Ze hebben kleine Grey Hornbills zo schattig! Daarna nog een gevaarlijke vogels wezen voeren die je door het hek heen aanvalt en behoorlijk groot is. Alleen weet ik de naam niet meer.. Het houdt dus in als je die gaat voeren dat 1 iemand die hem met een groot stuk appel of meloen af moet lijden zodat de ander snel naar binnen kan rennen zowat en weer terug. Gelukkig is de vogel niet zo slim en trapt die er iedere keer in.. O en als jullie denken wat zeur je nou het is een vogel van formaat struisvogel.. Hierna nog een keer de afwas gedaan en toen door om te gaan snoeien aangezien de planten weer een knipbeurt nodig hadden. Toen rattengif verspreid en tijdens het werken een leuk gesprek gehad met Elmos over het park en over de vogelshow! In de middag mocht ik ook meekijken en vast oefenen met een vogel of ik het wat vind! De vogel waarmee ik die dag gevlogen heb heet Evita en het is een hooded vulture. Omdat ik zo enthousiast was mag ik misschien meegaan doen met de vogelshow! Zo ontzettend gaaf morgen weer verder trainen!

Jullie horen morgen weer van mij!!
xxxxx

Dag 20: 13de daagje stage

Hallo allemaal!!!

Vandaag bij het andere gedeelte van de vogelafdeling geweest namelijk de Papegaaien en de ara's. Constance ging alles voeren en ik ging alles schoonmaken. Hij was helemaal verbaasd toen ik tegen hem zei dat ik niet door ze was aangevallen toen ik ze ging schoonmaken hihi. Nadat we daarmee klaar waren gingen we door naar de ara's, walibi's (die hebben we blijkbaar i.p.v. Kangoeroes wat iemand op het park zei..), flamingo's en dan nog een paar vogels in het instituut voeren. Hier zijn we een hele tijd mee bezig geweest. En hier hebben ze gevraagd of ik wil na gaan denken over verrijking voor de ara's zo ontzettend leuk! Toen zijn we nog de hokken in het instituut grondig gaan schoonmaken en toen was het alweer tijd op te gaan trainen voor de vogelshow! Elke dag gaat het wel een stukje beter gelukkig zo ontzettend gaaf is het! Vandaag kreeg ik ook te horen dat ik in het weekend een show mag gaan doen! Zo ontzettend gaaf!!! Toen nog even de keuken een grondige poestbeurt gegeven en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan!

Jullie horen nog van mij!

xxxxx


Dag 21: 14de daagje stage

Hallo allemaal!!

Vandaag alweer de 4de dag op de afdeling vogels tijd gaat snel! Vandaag stond ik op de Grondvogels en de Tropische vogels. Aangezien mijn begeleider om kwart over 9 een rondleiding had mocht ik de grondvogels in mijn eentje afmaken met voeren en daarna door naar het instituut om te voeren! Zo gaaf dat ze je dan gewoon de sleutel geven en ga het maar doen! Lekker een ochtend dus bezig geweest met voeren en daarna door naar de keuken om vast te gaan beginnen met de hele grote berg met afwas. Je heb wel veel meer afwas dan bij de apen en de katten maar ja je hebt ook meer dieren bij de vogels, dus dat is ook wel weer logisch! Hierna ben ik met een andere vrijwilliger alle papegaaiachtige opnieuw gaan schoonmaken die maken er echt een hele grote bende van niet normaal! Je moet de hokken gewoon 3 keer in de week schoonmaken en het zijn er veel!! Maar ja je ziet wel weer dat het gedaan is! Toen was het ook alweer tijd om verder te trainen voor de vogelshow. De dag gaat echt snel omdat je in de ochtend druk bezig bent met voeren en schoonmaken en daarna een uur anderhalf uur bezig bent bij de vogels van de vogelshow om daar schoon te maken, te voeren en te trainen zo ontzettend gaaf! Elke dag schrijf ik de lessen op die ik geleerd heb waar ik op moet letten en elke dag gaat het beter! Morgen gaan we ervoor dat alles goed gaat en dan als het goed is zaterdag de show!!!

Jullie horen van mij!

xxxx


Dag 22: 15de daagje stage

Goeie morgen allemaal!

Vandaag is er alweer een week voorbij dat we op het park aan het werk zijn gewoon al 3 weken! De tijd gaat al hartstikke snel! Vandaag stonden we met genoeg mensen en was de indeling wat anders dan normaal. Er stonden er 3 op grondvogels en tropische vogels omdat daar schoongemaakt moest worden d.m.v. snoeien etc. en ze ook naar de dierenarts moesten. Nou ja de dierenarts moest naar hun toen. Ik stond vandaag met 2 andere op de afdeling Roofvogels en de afdeling Papegaaien. Hier zijn we een hele ochtend zoet geweest met voeren. Ook ben ik een hoop te weten gekomen over de vogels aan de hand van vragen! Het verslag wat ik aan het schrijven ben willen ze heel graag houden voor andere Nederlanders die op het park komen om daar stage te gaan lopen of vrijwilligerswerk te doen. Zo ontzettend leuk dat ze daarnaar vragen! Ook moet ik het verslag in het Engels bij hun achterlaten zodat ze beide hebben! Na de pauze was het tijd om naar de Taco Toekan te gaan om daar medicatie te gaan geven. Zo gaaf om dat te zien en om te helpen! De dierenarts is ook ontzettend vriendelijk en legt ook een hele hoop uit! Hierna zijn we het verblijf bij de Pinguïns, Azië, Amerika, Afrika, Waterwereld de 'vijvers' gaan schoonmaken wat een vervelend werk is dat zeg! Maar we zijn er dan wel weer een hele week vanaf! Tijdens het schoonmaken heb ik een pinguïn uit het ei zien komen zo ontzettend gaaf!!! Zo klein ook foto lukte helaas niet.. O ja naast dat ze mijn verslag willen hebben willen ze ook heel graag dat ik over het verblijf van de vogels wil nadenken of de hokken groot genoeg zijn, veilig, handig schoon te maken en ga zo maar door! Echt gaaf dat ze dingen aan je vragen waar je over na moet denken! Na de grote pauze weer gaan trainen met Evita en vandaag ging het voor de eerste keer geheel goed! Alles helemaal zelf gedaan en ze waren trots op me dat het me in een week lukte! Stiekem hoop ik dat ik nog een week langer op vogels kan blijven zodat ik het rustig af kan sluiten! Lijkt me zo raar om na volgende week te stoppen met trainen!

Jullie horen weer van mij en jullie krijgen zeker nog wat foto's te zien van het trainen als we foto's gaan maken! We willen kijken of ik elke vogel een keer op me arm kan hebben en daar dan een foto van kan maken!

xxxxxxx

  • 28 September 2014 - 12:48

    Danielle:

    Leuk hoor meis! Fijn dat je weer verslagen kan maken op deze site Oma en ik zijn echt aan het aftellen! Reispapieren zijn binnen!
    Xxx tot over 3 nachtjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa

Hallo allemaal, Vannacht vlieg ik naar naar Griekenland toe voor mijn stage bij Attica Zoological Park. Met deze blog wil ik jullie tot 8/9 november op de hoogte houden van mijn ervaringen. Veel leesplezier! xxxx Larissa

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 444
Totaal aantal bezoekers 11209

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Athene 2017

25 Juli 2015 - 22 Augustus 2015

Vrijwilligerswerk Griekenland

04 September 2014 - 08 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: