Dag 15: 10de daagje stage - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu Dag 15: 10de daagje stage - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu

Dag 15: 10de daagje stage

Blijf op de hoogte en volg Larissa

19 September 2014 | Griekenland, Spáta

Hallo allemaal,

Vandaag mocht ik weer net als gisteren om 12 uur beginnen omdat ik de avond weer mee ging lopen. In de middag zijn we de chimpansees en de gibbons weer wezen voeren hierna zijn we het verblijf van de Fennec fox ingegaan en zijn we daar gaan schoonmaken. O ja daarvoor zijn we weer bij de konijnen geweest om daar schoon te maken. Met het verblijf van de Fennec fox zijn we wel even bezig geweest en voordat we het wisten was het alweer bijna tijd de vuilniszak met de auto op gehaald en daarna gewacht totdat het 4 uur was zodat ik met Alicia kon gaan beginnen met voeren bij de primaten en kleinere aapachtige. Zo zijn we bij de lemuren geweest en heb ik daar verrijking voor hun neergelegd. De verrijking die ik hun heb gegeven is een meloen uitgehold met stukjes fruit erin die ze erg lekker vinden. Het gaatje is klein genoeg dat ze er moeite voor kunnen doen. Uiteindelijk was het gat een stuk groter geworden omdat een van de lemuren erin stond te graven en kieskeurig te wezen zo ontzettend leuk om te zien! Hierna zijn we verder gegaan met voeren en hier waren we rond 5 uur mee klaar. In deze volgorde geef je ze te eten: lemur, tamarin, savannah monkey, black capped capuchin, Squirrel monkey, de Brazza's, Lengur, Coati, Berber macaque en de desert dieren.Ondertussen ook veel over stages gehad en hoe het hier allemaal in zijn werk ging! Toen was het pauze en moesten we wachten totdat het 7 uur was zodat we langzaam aan verder konden met afsluiten. Het park is namelijk tot zonsondergang open voor bezoekers en daar moeten we ook rekening mee houden natuurlijk. In de tussentijd nog even bij de tijgers wezen kijken die zijn zo mooi! Daarna door naar de reuze miereneters om die alvast naar binnen te halen aangezien het binnenverblijf toch zichtbaar is voor bezoekers. Toen even snel de afwas gedaan en was het zo goed als tijd om de dieren naar binnen te doen. Vlees op de kar en gaan! We proberen ze dan in de volgende volgorde naar binnen te halen: Cheeta's, neushoorns, wilde kat, lynx, chimpansees, poema, jaguar, ocelot, tijgers, leeuwen en de serval als laatste. De cheeta's gingen niet helemaal uit zichzelf naar binnen spannende avond gehad maar was zo ontzettend gaaf!

Nu lekker op de terug weg wat eten halen en dan lekker me bed in!


  • 21 September 2014 - 13:43

    Oma En Opa:

    Hoi larissa
    je vind dit ook wel leuk he om ze allemaal te voeren
    en naar binnen te doen he
    maandag ga je weer vroeg beginnen ?
    voor ons gaat het nu ook heel snel om naar je toe te komen
    Kijk er erg naar uit samen met mama
    liefs xxxjes van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa

Hallo allemaal, Vannacht vlieg ik naar naar Griekenland toe voor mijn stage bij Attica Zoological Park. Met deze blog wil ik jullie tot 8/9 november op de hoogte houden van mijn ervaringen. Veel leesplezier! xxxx Larissa

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 11228

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Athene 2017

25 Juli 2015 - 22 Augustus 2015

Vrijwilligerswerk Griekenland

04 September 2014 - 08 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: