Daar gaan we! - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu Daar gaan we! - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu

Daar gaan we!

Blijf op de hoogte en volg Larissa

05 September 2014 | Nederland, Schiphol

Daar gaan we alles gecheckt en nog een keer gecheckt, gekeken of de wekker om kwart voor 2 staat en nog even slapen. Om kwart voor 2 afscheid genomen van mam, nadine, jorrit, kyra, sunny en smokey en dan met daan en pap richting schiphol. Konden lekker doorrijden want het was vroeg zat. Dan bij de vertrekhal staan wachten totdat Annabel er was en afscheid genomen van iedereen. Nienke was zo gek om der nachtrust op te geven en om iets voor 3en op schiphol te komen uitzwaaien. Toen me bagage afleveren dat begon al goed... Trolley mocht niet mee als handbagage was 4/5 cm te groot terwijl die vorig jaar wel mee mag na ja had gelukkig nog een tas. Een medewerkster vond ook dat die controleur te streng nakeek prettig.. Verder liep alles prima bij de douane. Toen verder gelopen een heel gedoe om er doorheen te komen grote controle en alles bij iedereen. Daarna een cadeautje voor Philip, de verhuurder, en voor Anna, mijn stagebegeleider. Nog even bakkie koffie gedronken en toen alweer richting de gate om half 5. Nu nog moe in het vliegtuig een uurtje zitten en dan gaan slapen al zijn jullie dan horriejop bezig en ben ik veilig aangekomen bij het appartement met hopelijk al mijn bagage!
Aanvulling gaat natuurlijk nog volgen!!

Groetjes uit het bijna Griekenland!

xxxx Larissa

Ondertussen heel goed aangekomen is een mooi huisje en het weer is heerlijk. Alles ging goed geen gedoe met de bagage afhalen maar was heel raar om het vliegtuig uit te stappen en zo een busje in te stappen om naar je koffers te gaan. We waren het busje nog maar net uit en toen kwam de bagage al heel snel moest rennen om me eerste koffer te pakken hihi. Toen richting de hal waar alle taxi's Enzo staan en toen belde Philip de verhuurder al. Raar om gelijk in het Engels te praten hij is prima te verstaan en je kan goed met hem communiceren! We moesten zijn kant oplopen via de instructies die we kregen gelukkig was alles goed aangegeven!! Toen hup de auto in en gelijk een heel leuk gesprek gehad met Philip super. Zo vertelde die ons meer over het ontstaan van het vliegtuig en het park waar we stage gaan lopen, dit werd in 2004 tegelijkertijd gebouwd vanwege de Olympische spelen die in dat jaar actief waren in Griekenland voor de liefhebbers hiervan is in de omgeving van het huisje een hoop herkenningspunten zichtbaar want wij zitten aan de straat waar de marathon toen werd gelopen vertelde die. Het park is voor hier nog niet zo heel oud en trekt daarom nog de nodige bezoekers omdat een dierentuin bijzonder is hier. De dierentuin is door een fransman opgericht en er word volop aan betere communicatie en bekendheid gewerkt. De dierentuin werd toen gebouwd als opvulling voor een heel groot kaal gebied. De plek waar nu het vliegveld staat en het park was een en al wijngaarden voor de beroemde wijn die uit deze streek komt. Deze hebben ze plat moeten gooien en ontstond er een hoop loze ruimte waar nu nog steeds niet veel mee gedaan is dit is wel in opkomst. Ben benieuwd want morgen wilde we gaan kijken hoe het eruit ziet en uiteraard een hoop foto's maken! Wegwijs gemaakt waar we heen moeten om richting Athene en de dierentuin te gaan en daarna hup richting het appartement! Philip heeft ons een hoop dingen aangeraden om te kijken en zeker heel veel is gratis o.a. prachtige gebieden waar je kan lopen en de eilanden hier in de buurt waren zeker een aanrader naast de andere toeristische plekken. Toen arriveerde we bij het appartement van de buitenkant ziet het er al netjes uit! We kwamen terecht in een huis wat opgedeeld is over de familie de 'kelder' zitten wij, de begaande grond zitten de ouders van Philip en daarboven woont hij zelf dan met zijn gezin. Wat klein met als je het vergelijkt met de woningen die wij in Nederland voor een gezin hebben! Toen even gebeld richting huis en aan Philip een Hollands klompje gegeven en wat voor de rit. Hier was die zo dankbaar voor want wat we gaven is hier blijkbaar een hoop geld.. dat we met zijn telefoon even mochten bellen. Toen zijn we neergeploft en boodschappen gedaan bij de buurtsupermarkt goedkope groente hebben ze daar egt bizar! Alleen de rest van het winkeltje is prijzig zat dus dat word ons noodwinkeltje. We wilde eigenlijk eerst gaan fietsen maar ons is aangeraden om eerst met de bus te gaan en het fietsverkeer gade te slaan. Rest van de dag weinig gedaan en blij dat we konden uitpakken helemaal gesloopt zijn we. Al met al het eerste daagje goed overleeft!!

• 07 September 2014 - 14:56

Pauline:

Hoi Larissa. Wat leuk om te lezen hoe jullie reis en avontuur is begonnen. Ik wens je veel plezier en ervaring toe. Geniet ervan! Groetjes Pauline

• 07 September 2014 - 15:05

Danielle:

Leuk om zo te lezen schat! Elke dag stukje lezen wat je doet vind ik erg leuk! Hoop dat je nog wat dichter bij de dolfijnen mag!
    Veel plezier morgen op jullie eerste stage dag
    Xxxx mama

• 07 September 2014 - 15:06

Jorrit:

Hoi lieve zus,
    Het is hier mooi weer en we hebben gisteren gefeest
    Verder weet ik het even niet meer
    Xxxxxxx Jorrit

• 07 September 2014 - 15:07

Nadine:

Heey zussie,
    leuk om te lezen wat je allemaal doet xxxxx
    je zusje

• 07 September 2014 - 15:07

Danielle:

Oh mijn reactie klikte al gelijk dat hij erop staat...
    Ik wilde nog zeggen dat wij nu naar opa en oma spek gaan
    Xxxx mama

• 07 September 2014 - 15:32

Debbie:

Hoi Larissa!

Wat tof dat je een blog bij gaat houden! ^^ Ik ga em zeker in de gaten houden :-)
    Heel veel plezier daar ^^ vergeet idd vooral niet van de omgeving te genieten naast het leren ;-)

• 07 September 2014 - 15:35

Jan Hartman:

Waar is mijn kleine nichtje nu mee bezig helemaal top veel succes

• 07 September 2014 - 15:43

Annemiek:

Hoi Larissa. Wat heerlijk om een verslag van je avontuur te lezen
    Volgens mij heb je het erg goed getroffen met jullie appartement en wat een mooie dierentuin
    Ik blijf je zo volgen. En blijf genieten.
    Annemiek

• 07 September 2014 - 20:24

Silvia:

Wat leuk dat we zo mee kunnen genieten ik heb je foto's op Facebook gezien erg mooi geniet er van Veel succes morgen xx