de afgelopen paar weken!!! - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu de afgelopen paar weken!!! - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu

de afgelopen paar weken!!!

Blijf op de hoogte en volg Larissa

18 Augustus 2015 | Griekenland, Spáta

Hallo allemaal!

De afgelopen weken waren heerlijk! Het was super om Daan een keer ergens op te halen! We hebben weer een hoop gezien in Athene. Zo zijn we op de eerste dag richting de dierentuin geweest voor een rondleiding en de papieren, op dag 2 richting de Acropolis en het Acropolismuseum en hebben we Souflaki gegeten in Monistiraki. Op zondag zijn we richting het stadje Larissa gegaan, ja ja zo vaak krijg je de kans niet. Vrienden gemaakt in de trein de treinreis van 4 uur was hartstikke kort! Later hebben we met hem nog een keer afgesproken verschillende keren zelfs en komt ons ook opzoeken in Nederland. Kostantina aan Daan voorgesteld rondje Athene gelopen en toen weer terug. Maandag begon de eerste echte werkdag Daan wist niet wat die zag! Zo leuk om het nu te laten zien!
Zo leuk om hem zo verbaasd te zien wat je allemaal mag en dat je er ook zo dichtbij kan komen!

Omdat ik er al bekend was had ik al verschillende dingen geregeld om te gaan doen en ook verschillende dingen geregeld om te zien ect. Zo heeft die de pinguins, giraffen, kameel, alle apen mogen voeren, is die heel dichtbij neushoorns, cheeta’s en leeuwen geweest, heeft die een hoop reptielen vastgehouden, zijn we vandaag bij de dolfijnen geweest en heeft die de afdelingen katten en apen en savanne al gezien donderdag gaat die op de laatste werkdag nog een keer met iemand van de vogels mee.

Verder hebben we het treintje door Athene gepakt, zijn we naar Pireaus geweest, de winkelstraat onveilig gemaakt, lekker de toerist uitgehangen en gaan we vrijdag nog een dag naar Sonio richting de tempel van Poseidon en het strand natuurlijk. We hebben totaal denk 2 keer op het strand gelegen niet echt geweldig mooi strand gevonden om te liggen maar vooral om te zwemmen er zijn zoveel zee-egels niet normaal!

Ook hebben we weer een avontuur meegemaakt.. Op de eerste dag dat Daan begon op het park kwamen we een kitten tegen erg mager, uitgedroogd en hongerig. Je kan der namelijk niet meenemen naar het park toe vanwege de mogelijke gevaren met ziektes dus moesten we der daar wel achterlaten. Oke prima wij laten haar daar. En nu komt het hele verhaal in het kort:
De eerste dag dus zoveel mogelijk negeren en ze zat te janken.
2e dag ochtend: komt t weer op ons af, wij geven het gewoon een beetje water, want t zag er erg slecht uit.
2e dag middag, hummel op ons af, water, en weg gaan.
3e dag, jankend, nog n beetje water, en toen in de middag toch maar even langs het huis gekeken, verlaten huis, stof lagen en verrotte vuilniszakken, en,, een dood lijkje van n oudere kat en n 2 lijkjes ernaast van kleine katjes... Au..
Toen de bus in, rende het bijna mee, t was dat we moesten rennen voor de bus, logt t in de bosjes beduust te kijken.
Op het park daarna gevraagd of iemand het katje wilde,
Maar niemand wilde r hebben. Dood laten gaan door uitdroging en honger doet nog meer pijn.
In de avond naar de dieren arts op de hoek gegaan en gevraagd of die iets wisten over een katje mee t vliegtuig in, dit is mogelijk!! Zaterdag hadden we een rust dag en met elkaar goed overlegd en regeltjes bekeken,, toen zijn we wezen kijken of het katje er was, en jawel, weer komt t op ons af stormen en aandacht vragen,,, toen hebben we de knoop door gehakt en het meegenomen richting philip. Helemaal verliefd!!!
Terug naar het park, het verteld, en toen werden er een paar enthousiast, en is er meteen geregeld dat we katten grind, voer en katten melk mee mochten nemen!!! zaterdag de dierenarts gebeld, en maandag konden we terug komen met de kleine voor controle en overleg voor mogelijkheden.
Gisteren dus gedaan! Paspoort, chip en enting geregeld, zonder problemen, zo geregeld dat ze mee t vliegtuig in kan.
We hadden geld nog opzij gezet als extraatje voor zaterdag: officieel 1 jaar samen wonen!!! Met dit geld konden we wat leuks doen of halen,,, bij deze, het hummeltje.
Ik weet dat het niet helemaal de bedoeling was,,, maar we konden dit niet laten lopen!!!
Bij deze, ΛΑΪΛΑ of λαΐλα: Layla!
Nu gaat ze zaterdag dus gewoon mee als handbagage! Nog een paar kleine vaccinaties thuis regelen en dan is ze geheel beschermd!

Al met al ons avontuur dus…

Dit is wel een beetje een omschrijving van wat gedaan hebben de afgelopen weken! Het is echt heerlijk hier we genieten met volle teugen! Het is de bedoeling dat ook hier een fotoboek van komt, alleen maar leuk om te bewaren onze eerste echte vakantie samen!

xxx

• 18 Augustus 2015 - 22:37

Oma :

Ha meis en Daan.
    Bedankt voor het verslag.
    Wat leuk allemaal, genietse nog.
    Liefs en groetjes van ons, opa en oma.

• 20 Augustus 2015 - 22:16

Opa En Oma Steenkamer:

Hoi larissa en Daan

Wat leuk allemaal en ben erg benieuwd naar de kleine Layla en dat Daan het ook allemaal leuk
    ervaren heeft
    Tot zaterdag lieverds Opa en Oma