De eerste 2 dagen - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu De eerste 2 dagen - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu

De eerste 2 dagen

Blijf op de hoogte en volg Larissa

26 Juli 2015 | Griekenland, Spáta

Hallo allemaal,

Aangezien ik in Griekenland zit leek het me weer leuk om te vertellen wat ik elke dag gedaan heb.

Dag 1: 25-7

Vliegen was het eerste wat ik deed natuurlijk. Vond het vliegen nu niet meer zo spannend als de eerste keer wist precies waar ik heen moest en hoe de douane enz. in zijn werk ging. Eenmaal toen we gingen vliegen begonnen we al met turbulentie tijdens het opstijgen. Toen ik in Griekenland was had ik begrepen dat het echt heel slecht weer was in Nederland. Tijdens de vlucht heb ik vooral geslapen dus vond dat ik erg snel in Griekenland was.

Eenmaal daar stond Kostantina met haar vader te wachten om me op te halen en toen zijn we doorgereden richting Attica Zoological Park om even hallo te zeggen en om me vast aan te melden voor maandag als ik ga beginnen met werken. Heb er ontzettend veel zin in!

Daarna reden we met een paar meiden met de auto richting Pallina waarna Kostantina en ik met de metro verder gingen richting Athene, richting de wijk Egaleo. Hier heeft Kostantina een appartement en boven haar wonen haar ouders en haar zus.

Voordat we richting het appartement gingen haalde we souflaki, heerlijk! En liet ze me een klein stukje zien van Egaleo. Toen we in het appartement waren even me spullen een beetje uitruimen en toen rustig aan gedaan en uiteindelijk in slaap gevallen. Was het zat en er was een groot temperatuurverschil want het was 45 graden.

In de avond zijn we richting het park geweest van Egaleo en dit park komt op andere gedeeltes van Athene uit. Heel apart en ik zou hier later op de avond niet zomaar rond willen lopen. Wel echt een plek voor ongure types. Toen gingen we om half 10 avondeten, we hadden verschillende soorten vlees besteld met Griekse salade, tsatsiki, patat en brood. We zaten ongeveer met 10 man aan tafel, vrienden van Kostantina, vrienden van haar zus en haar vader. Was erg gezellig en verschillende discussies gehad en het over de tradities en gebruiken gehad van Nederland en Griekenland. Je merkt daaraan dat er hele grote verschillen zijn. We hebben lang aan tafel gezeten en toen uiteindelijk naar bed gegaan.

Xxx

Dag 2: 26-7

Goedemorgen,

Heerlijk geslapen vannacht werd om kwart voor elf wakker en om half 12 ging ik met Kostantina en haar vriend richting het strand. De metro was prima te doen maar de bus was druk we stonden als sardientjes in de bus niet normaal! En mensen bleven maar douwen echt bizar.

Toen we bij het strand waren was het behoorlijk druk, maar uiteindelijk een mooi plekje gevonden waar je ook prima kon snorkelen. Verschillende vissen al gezien en verschillende vissen gezien die heel mooi van kleur waren. Verschillende krabben gezien en een kreeft. Dus dat is al gelijk een leuk begin!

Nu een beetje een route uitstippelen waar ik nog heen wil met Kostantina en daarna mooi op een rijtje aan het zetten waar ik heen wil met Daan en een beetje een route uitstippelen hoe we daar gaan komen ect.
Vanavond gingen we nog Athene in wilde ze me nog een wijk laten zien en morgen beginnen in de dierentuin! Ben benieuwd!

Jullie horen nog van mij!

  • 26 Juli 2015 - 19:09

    Oma Spek:

    Ha lieve kind,
    Je 2de avontuur is weer leuk begonnen.
    Ik heb je verhaal aan opa voorgelezen en we hebben er van genoten.
    Werkse morgen en meis doe kalm aan in die hitte, je bent die temp.nog niet gewend.

    Liefs van opa en oma

  • 26 Juli 2015 - 19:48

    Opa En Oma Steenkamer :

    oma heeft gezegd dat je weer een verslag maakt dat vind ik wel erg leuk.
    oma heeft het al gelezen ik ook vin het erg leuk.
    veel succes morgen en tot schrijfs .
    kusjes oma en opa xxxx

  • 30 Juli 2015 - 14:33

    Danielle:

    Hey mop,
    wat leuk dat je weer een verslag bijhoud!
    veel plezier!!!
    xxxmama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa

Hallo allemaal, Vannacht vlieg ik naar naar Griekenland toe voor mijn stage bij Attica Zoological Park. Met deze blog wil ik jullie tot 8/9 november op de hoogte houden van mijn ervaringen. Veel leesplezier! xxxx Larissa

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 11201

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Athene 2017

25 Juli 2015 - 22 Augustus 2015

Vrijwilligerswerk Griekenland

04 September 2014 - 08 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: