Dag 13: 8ste daagje stage - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu Dag 13: 8ste daagje stage - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu

Dag 13: 8ste daagje stage

Blijf op de hoogte en volg Larissa

17 September 2014 | Griekenland, Spáta

Hallo allemaal,

Vandaag weer een daagje stage gelopen. Het begon al lekker in de ochtend bus gemist.. 1 minuut te laat voor de bus zijn doen maar was te vroeg volgens het ‘schema’. Toen een bus later genomen gesmst naar mijn begeleider dat ik later ben kom ik op het park aan verwijten dat ik laat was.. Ik had Anna op de hoogte gesteld en Dimitris waarbij ik moest wezen als ik later was. Ik zou namelijk van half 8 tot 8 kwart over 8 naar de neushoorns gaan voor de verrijkingsopdracht. Maar die was ook al gestolen door iemand van de Savanne vond het wel heel leuk om te gebruiken. Op zich wel positief maar ik kon wel janken vanmorgen dat het zo liep. Het begon dus allemaal erg lekker en zeker toen die andere begeleider me verwijten begon te maken dat ik geen contact had opgezocht terwijl ik dat wel gedaan had! Kom elke dag een halfuur te vroeg en dan dit vandaag… Maar gaan schoonmaken toen want mijn opdracht was toch gejat zucht eerst dachten we dat ik het ergens neergelegd had en niet meer wist waar het lag.. Weer mijn schuld dus echt zo joeppie.. Maar wel weer op het laatste gedeelte van de afdeling gestaan vandaag namelijk de Chimpansees, Gibbons, Desert animals, Neushoorns en Cheeta’s. Nu heb ik al een keer eerder hier gestaan maar toen moesten alleen nog de Chimpansees gedaan worden dus was wel erg leuk dat ik dat nu in zijn geheel mee kreeg. Ook heb ik een hoop stekels van het stekelvarken verzameld deze lagen toch op de grond en kon ik mooi pakken. Toen verder gaan schoonmaken en toen was het kleine pauze hier hoorde ik pas dat iemand het gepakt had en voor bij de nijlpaarden had gebruikt. Hihi zijn die ook weer even bezig geweest. Hierna verder gaan schoonmaken bij de Neushoorns, Ringstaartmaki’s en de Cheeta’s. Hierna moesten we helpen met fruit snijden terwijl Dimitris en Alisia naar de dierenarts gingen voor castratie bij de 2 jonge stekelvarkens. Toen aan mijn verrijking gewerkt en was het alweer tijd voor de volgende pauze. Tijdens mijn tijd voor de verrijking hoorde ik dat ik donderdag en vrijdag niet hoefde te komen overdag want ik ga helpen sluiten dan! Ook super gaaf dan zie ik ook hoe het voeren bij de katten in zijn werk gaat en heb ik dus echt de gehele afdeling mee gekregen en helemaal klaar om naar de volgende afdeling te gaan. Ik heb afgesproken dat ik voor maandag het hele gedeelte van apen en katachtige afgerond heb en dat ze die dan kunnen gaan controleren.
Toen mocht ik naar de Ocelot om daar mijn doos met verrijking af te gooien mijn hypofyse was dat die behoorlijk angstig zou zijn en er niet uit zou komen omdat het vrouwtje opgesloten zit vanwege een heftige verwonding aan haar voorpoot aangericht door de Poema. De Ocelot was heel leuk om te zien en heb ik ook gefilmd zo als ik meerdere dieren heb gefilmd naar hun gedrag ik hoop dat ik die er nu eindelijk eens op kan krijgen! Morgen hoef ik pas om 12 uur te beginnen dus kan ik mooi nog even aan mijn andere verrijking werken! Dus nog even lekker bezig de komende 2 dagen. Toen naar de Serval met dezelfde inhoud in de doos die ik gemaakt had hier zaten kuikens, pepers, ui en hooi in ze deden er niets mee even aan snuffelen en toen was het klaar. Ben benieuwd of ze er überhaupt nog iets mee gaan doen denk het niet. Achteraf zei die dat ik er beter een levend dier in had kunnen stoppen na ja als ik dat het geweten.. Wie weet voor de volgende en anders in de 3 weken dat nog niet bekend is waar ik dan ga staan. Toen was er niets meer te doen en maar opnieuw me voorbereid voor de verrijkingsopdracht voor de Neushoorns rest vertel ik nog niet wat ik morgen ga doen! Toen nog even bij de ringstaartmaki’s wezen kijken en gezeten totdat ze op je af kwamen en toen door richting huis want we waren klaar voor vandaag.

Morgen horen jullie meer van mij!

xxxxx

  • 17 September 2014 - 21:17

    Oma En Opa:

    Hoi larissa
    zat niet allemaal mee vandaag maar morgen hoef je niet zo vroeg
    En het kan altijd wel.eens tegen zitten
    Op naar morgen voor een nieuwe dag
    liefs xxxjes oma

  • 17 September 2014 - 21:51

    Opa Steenkamer:

    ja dat gebeurd ook wel eens het ging ook allemaal zo goed.
    dus je heb ook wel eens een pech dag.
    maar dat is ook wel eens goed morgen is er weer een dag
    en dan loop het weer lekker ben benieuwd hoe je het in de avond vind
    gr opaxxxxx

  • 17 September 2014 - 22:23

    Danielle:

    Hoi,
    Fijn om je weer even gesproken te hebben, je moet maar zo denken jij doet wat is afgesproken, zal best de taalbarriere en cultuurverschillen.zijn! Kop op morgen proberen beetje uit te slapen want het zijn best intensieve dagen!
    Xxx mama

  • 18 September 2014 - 07:54

    Mars:

    Hai larissa super leuk jou avonturen.
    Je hebt het erg naar je zin volgens mij.
    Veel succes en ik lees graag je rapportages.

    Gr Marcel

  • 18 September 2014 - 10:35

    Marieke:

    Ha Laris,
    Beschouw het maar als een compliment!
    Verzin maar nog een compleet andere
    Versie om je verrijking te presenteren.
    Je fantasie is daar groot genoeg voor!!
    Laat ze versteld staan :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa

Hallo allemaal, Vannacht vlieg ik naar naar Griekenland toe voor mijn stage bij Attica Zoological Park. Met deze blog wil ik jullie tot 8/9 november op de hoogte houden van mijn ervaringen. Veel leesplezier! xxxx Larissa

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 11194

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Athene 2017

25 Juli 2015 - 22 Augustus 2015

Vrijwilligerswerk Griekenland

04 September 2014 - 08 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: