Dag 11: 6de daagje stage - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu Dag 11: 6de daagje stage - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu

Dag 11: 6de daagje stage

Blijf op de hoogte en volg Larissa

15 September 2014 | Griekenland, Spáta

Goede avond allemaal,

Vandaag was het weer zover week 2 op ons stage adres. Voor deze week nog de apen en de katachtige volgende week sta ik of op de vogels of op de savanne ben benieuwd in welk team ik terecht kom. In ieder geval is afgesproken dat ik nadat ik op alle afdelingen ben wezen kijken ik per afdeling 2 avonden mee loop om dat ook te kunnen zien want dat wilde ik heel graag! Ik had vrijdag met Anthonius afgesproken dat ik maandag met de verrijkingsopdracht die hij me gaf kon beginnen en hij zou boxen voor me klaar zetten. Jullie raden het al die stonden er niet... Ik was blij dat ik al vroeg was zodat ik duidelijk kon maken dat ik voor school die verrijkingsopdracht moest doen. Was gelukkig wel rekening mee gehouden en ik had tot de koffiepauze om alles te noteren ect. Voordat Andrea, gespecialiseerd op katachtige, tijd voor me had en met me voor verrijking kon zorgen moest ik de tiger pond schoonmaken, weet het Nederlandse woord hier niet meer voor.. Dit is zo ontzettend vies vrijdag nog gedaan en nu onder het bloed, uitwerpselen, urine en alg. Na ja als je klaar ben zie je wel weer dat je iets gedaan heb! Toen heb ik luchtjes van mij door het hok mogen verspreiden en een stuk ribbenkast bij de puma's neer mogen leggen en buiten gaan zitten en observeren. Dit is zo ontzettend gaaf ik heb hier ook ruim de tijd voor gekregen een half uur alleen al voor de puma's de eerste keer en daarna een kwartier voor de 2de keer. Het is echt heel mooi om te zien hoe vader en zonen erop duiken en moeder het niets interesseert vind de luchtjes veel interessanter! Valentina de puma die met de hand is groot gebracht vanwege dat ze haar eigen poot op at, komt gelijk aandacht vragen door het hek heen en wil alleen maar met je kroelen en spelen! Ze maakt ook een piepgeluidje als ze je herkent mij begint ze ook langzaam aan te herkennen leuk maar ook wel lastig omdat het natuurlijke gedrag er niet meer voor de volle 100% er is. Toen observeren en kijken mijn conclusie bij de puma was dat ze erg individueel gericht zijn en als je te dichtbij hun 'prooi' komt dat ze je een mep geven, verder vinden ze het belangrijk om hun 'prooi' onder het hooi te verstoppen zodat dat beschut is en ze zelf door hun kleur ook niet opvallen. Toen mocht ik de witte tijgers observeren hier weer precies hetzelfde gedaan van mijn luchtjes in het hok verspreiden en een stuk vlees nou ja voornamelijk bot in het hok leggen. Hier is een duidelijke rangorde het mannetje moet als eerste naar buiten omdat er anders een gevecht ontstaat en dat wil je niet. Mannetje is dus duidelijk de baas toen ging zijn oudere bijna volwassen zoon uit het hok en die deed helemaal niets behalve blazen naar mij en me proberen aan te vallen door het hek heen omdat er een hoop lawaai was. Hij durft ook niet in de buurt van zijn vader te komen en blijft in het uiterste hoekje van het verblijf zo ver mogelijk van hem af. Daarna kwam moeder naar buiten en ze bleef op gepaste afstand maar was wel heel duidelijk dat zij de 2de was in de rangorde want zij mocht veel dichterbij komen zitten zonder dat vader gelijk begon te brommen. Hier heb ik ook weer een halfuur gezeten en daarna weer een kwartier. Zoveel meer over hun gedrag te weten gekomen en hun respect voor elkaar zo ontzettend gaaf!! Toen was het alweer pauze en heb ik daar een planning gemaakt voor de hele week wanneer ik welk dier verrijking ga geven om welk tijdstip en welke spullen ik daarvoor nodig heb. Net heb ik een betere lijst gemaakt en morgen laat ik die controleren om te kijken of het park die spullen heeft! Zoveel zin in! Verzorgers zijn ook zo ontzettend blij dat er iets extra's gedaan word! Toen de Serval's schoongemaakt en geholpen in de keuken met snijden. Toen ik daarmee klaar was konden we de konijnen nog schoonmaken en was het alweer pauze. Na de pauze ben ik bezig geweest samen met Melanie om de Black Capped Capuchin binnenverblijf schoon te maken wat een stof was dat zeg! Maar ging gelukkig wel goed met mijn longen thank god! Toen weer terug naar de keuken net op tijd want er kwam een gigantische bui aan! Daar kreeg ik te horen dat ik klaar was voor vandaag om kwart over 2 al.. Fijn.. Gewoon op Annabel gewacht want het regende keihard en ik moest de verrijking voorbereiden voor morgen zo ontzettend veel zin in ben benieuwd wat ze er mee gaan doen! Lekker bezig geweest in ieder geval morgen meer dieren dan vandaag kan ik jullie vast wel vertellen rest zien jullie morgen wel!!!

xxxxx

• 15 September 2014 - 20:21

Opa Stenkamer:

nou dat is dan weer een dag waar je toch ook weer van geleerd heb.
    je maak wel erg veel mee,nu eens niet als bezoeker maar als verzorger veel succes morgen dan lees ik je verslag wel weer ik vind het wel leuk ikzou wel eens om een hoekje willen kijken hoe je het doe ikben ook wel een beetje trots op je veel plezier morgen opa st xxxxx

• 16 September 2014 - 09:08

Marieke:

Wat fijn dat je het zo naar je zin heb Larissa!
    En wat mag je lekker veel doen!
    Succes verder, we blijven je volgen!
    Dikke kus van ons allemaal

• 16 September 2014 - 10:38

Oma:

Nou dat is wel heel bijzonder zo een verrijking te doen
    Dan kan je ook echt goed in de gaten houden wat ze onderling doen
    Dus als je luchtjes van jou door het hok doet gaat het allemaal beterder dan als je het niet doet
    Wel gaaf zeg ben benieuwd wat je vandaag weer mee maak
    liefs xxxjes oma