Dag 8: vijfde daagje stage - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu Dag 8: vijfde daagje stage - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu

Dag 8: vijfde daagje stage

Blijf op de hoogte en volg Larissa

13 September 2014 | Griekenland, Spáta

Goede morgen allemaal!

Gisteren had ik niet zo heel veel zin om nog te gaan schrijven was kapot toen we terugkwamen en in de avond zijn we tot laat voor ons doen wat wezen drinken.

Gisteren hadden we de bus gelukkig en waren we weer op tijd op het park. Het was in de ochtend best wel chaotisch omdat een van de begeleiders te laat was omdat die zich had verslapen omdat die was wezen stappen. Fijn.. Ik ben uiteindelijk weer mee geweest naar de katten toe met Andrea zij gaat heel anders om met de dieren dan dat ik die dag daarvoor gezien had. Hoe rustig de katten bij Anthonius waren zo druk en waren ze bij Andrea ze vertelde dat ze dat altijd bij haar doen. Ze stond verbaasd hoe dichtbij ik bij sommige katachtige kon komen zeker bij de kleinere katachtige. Valentina de poema die zo lief was gisteren die was behoorlijk aggressief ineens en toen ik alleen met der was ging het hartstikke goed! Andrea is behoorlijk druk en chaotisch. Ik werd door haar alleen gelaten bij de Savanna apen en de Black Capped Capuchin apen om te gaan schoonmaken totdat de griekse vrijwilliger er was dat die het van mij over kon nemen. Sleutels weer gekregen!!^^ Zo kon ik er makkelijker in en uit want sloten bij die apen zijn heel erg belangrijk!! Ze zijn een meester in deuren open maken en je mag niets in je zakken hebben want dat vinden ze leuk om van je te stelen. Andrea wilde van mij een tijd hebben hoe snel ik klaar was bij de Savannah apen ik dacht zo ongeveer 15 minuten maar ik was in 10 minuten al klaar ze hadden er niet zo'n zooi van gemaakt als de vorige keer! Toen kwam de Griekse vrijwilliger en moest ik naar de tijgers toe om daar heel het verblijf in mijn eentje schoon te maken. Zo moest ik het bad schoonmaken die helemaal onder de poep en de urine zat. De grote katachtige houden ervan om in het water te plassen.. Erg lekker is dat.. Toen moest ik verder het verblijf schoonmaken totdat het chloor ingetrokken was er gaan gewoon 2 hele grote flessen doorheen omdat het zo vies is! Ik moest ze helemaal leegmaken en dit gebeurd 2 keer in de week terwijl je dat niet zou zeggen zo vies is het! Daarna de binnenverblijven schoongemaakt en toen was het alweer pauze. Na de pauze zijn we de neushoorns en de de ringstaartmaki's gaan schoonmaken deze verblijven waren zo ontzettend vies! Nadat we deze verblijven zo goed mogelijk hadden schoongemaakt moesten we naar de Berberapen om daar in het verblijf onkruid te gaan rapen. Hier zijn we de rest van de middag mee bezig geweest midden in de zon dat is warm! Toen we klaar waren de plantenspuit om ons gericht omdat we behoorlijk onder de modder zaten. Voordat we naar huis gingen heb ik mijn lijst met wat ik wilde gaan doen voor de dieren aan Anthonius laten zijn hij heeft er een paar gelezen en hij vond het goed!!! Dus maandagochtend om half 8 er zijn zodat ik het vast kan gaan voorbereiden hij gaat voor mij boxen en alles klaar zetten zodat ik dat kan gebruiken als ik iets anders nodig heb moest ik het melden! Maandag mag ik zelfs vlees gaan gebruiken voor de tijgers eerst mocht dat niet omdat ze op speciaal dieet zitten maar nu wel!! Zo ontzettend gaaf! Dus maandagochtend ga ik voor de tijgers verrijking verzorgen welk ander dier ik die dag nog meer ga doen moet ik nog even naar gaan kijken. Heb er zin in!!!!

xxxxx

Larissa

  • 13 September 2014 - 14:27

    Danielle:

    Waar ga je precies voor verrijking doen dan?
    je blijft volgende week toch ook nog bij deze dieren en dan 3e week ergens anders heen, hebben de rest van jullie het ook naar het zijn? Wat mogen jullie veel doen zeg!
    Xxx, mama

  • 13 September 2014 - 15:03

    Larissa:

    Dat ga ik nog even voor me houden ga jullie per dag met foto's en bevindingen op de hoogte houden! De rest vermaken zich ook hartstikke goed!!

    Xxx

  • 13 September 2014 - 22:01

    Opa En Oma :

    Hoi Lieverd
    Eindelijk kan ik je nu zelf schrijven
    We zijn weer terug van een heerlijke vakantie
    Mama had al veel voor gelezen ik heb het zelf nog een keer gedaan
    Wat ontzettend leuk allemaal daar je hebt het erg naar je zin zo te lezen
    Wat gaaf allemaal en jij bent ook helemaal niet bang voor alle beesten
    En wat mag je al veel doen ik ben trots op je
    Wees voorzichtig en geniet er lekker van
    veel liefs van Opa en Oma xxxjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa

Hallo allemaal, Vannacht vlieg ik naar naar Griekenland toe voor mijn stage bij Attica Zoological Park. Met deze blog wil ik jullie tot 8/9 november op de hoogte houden van mijn ervaringen. Veel leesplezier! xxxx Larissa

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 11217

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Athene 2017

25 Juli 2015 - 22 Augustus 2015

Vrijwilligerswerk Griekenland

04 September 2014 - 08 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: