Dag 3 - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: Daniëlle

Blijf op de hoogte en volg Larissa

13 Augustus 2017 | Griekenland, Athene

Vandaag zondag.
eerst even een beetje bijslapen. Het is hier een uur later dan in Nederland en dat merk je toch wel. Gisteren was de heetste dag van deze week zelfs de Grieken hebben er last van. Het is iedere avond na 12 uur voor we in bed liggen en de warmte van gisteren heeft er wel even ingehakt.
Rond een uur of 10 richting het ontbijt. Alles is lekker vers. alleen koffie kunnen ze hier niet zetten. Zelfs ik vind dat een slappe bak. Maar we hebben ontdekt dat als je vraagt naar extra sterke cappuccino dat het dan redelijk te drinken is.
Na het eten zwemkleren aan en naar het zwembad op de 8e etage. Wel erg mooi met zo het uitzicht op de Acropolis en zo over heel Athene.
er liggen handdoeken klaar en ze komen geregeld met water langs. Dat is dan wel gratis maar als je een drankje wil nemen kost dat 4 euro per drankje, zelfs een glas cola... dus dat doen we maar niet te vaak.
Om uur of 1 terug naar de hotelkamer en alle 3 even douchen.
Om half 3 hebben we een tour geboekt naar tempel van Poseidon en dat ligt onder in Griekenland op Cape Sounio.
netjes om half 3 kwam de gids ons halen, nog een aantal andere hotels af om nog wat toeristen op te halen. rond uur of 3 dan echt op weg.
de gids vertelde veel bijzonderheden en gebruiken van de Grieken.
Zoals dat de meeste grieken die in Athene wonen een buitenhuis hebben net buiten Athene. Doordat er as dinsdag een feestdag is van de heilige Maria hemelvaart trekken deze week een hoop Atheners richting de zomerhuizen waardoor Athene een stuk rustiger wordt. er zijn ook wel een aantal winkeltjes dicht maar een hoop is open.
Ook verteld ze veel over de mythologie, maar daar kunnen Larissa en Nadine meer over vertellen.
Rond een uur of 4 zijn we bij Cape Sounio aangekomen, hier ligt de tempel van Poseidon op. Je kan goed rond deze tempel lopen waardoor je een mooi uitzicht hebt vanaf het uiterste puntje van het vasteland van Griekenland.
Toen we de bus uitstapte werd gelijk verteld dat stipt om 17:20 de bus weer terug zou gaan rijden. Dat was dus maar een uurtje daar best kort. Nu weten we ook weer waarom we liever zelf ergens heen gaan en niet met een tour mee willen. Echter ben je van deze tour wel afhankelijk van een tourbus omdat er geen openbaar vervoer die kant op gaat.
Dus snel om 17:15 naar de bus, daar zaten ze al op ons te wachten....
Een wat snellere rit weer terug naar Athene. Ons laten afzetten op het syntagmaplein en hier een tentje op gezocht om wat te eten.
terwijl we daar zaten was een oud vrouwtje druk bezig alle vuilniszakken te bekijken en alles wat eetbaar was eruit te halen... Erg sneu om zo te zien, dit was dan ook geen bedelaar die langs de toeristen ging om wat te vragen maar gewoon haar eigen ding deed.
Ik had zoiets van dan geef ik liever wat aan dat vrouwtje dan iemand die mank loopt waarvan je weet dat die waarschijnlijk als wij uit beeld zijn weer gewoon normaal loopt. Dus Larissa 5 euro aan die vrouw gegeven waar ze erg blij mee was. toen we weg wilde gaan bedacht ik mij ineens dat ik voor we de bus in gingen nog een broodje had gekocht maar je niet mocht eten in de bus dus die was Larissa ook nog gaan geven aan die vrouw. In eerste instantie wilde de vrouw het niet aannemen omdat ze het teveel vond. Uiteindelijk heeft ze het wel aangenomen.
na het eten nog even met de metro richting de Acropolis gegaan en daarvandaan met de benenwagen door de winkelstraatjes richting Monastiraki gelopen. Wat kleine dingetjes gekocht en voor mijzelf een mooie bedel van pandora als herinnering aan deze mooie reis met mijn 2 lieve dochters!
Nog even een crépe gekocht voor Nadine, dat werd daar ter plekke gemaakt. We hadden daar al eens een filmpje van gezien maar nog nooit echt. dikke laag chocolade erin, voor Larissa een yoghurt ijs. Nog even een stukje verder wandelen op zoek naar een ijssalon die we eerder gezien hadden ook toen met Oma een ijsje hadden gegeten maar die konden we niet meer vinden dus op het Monastiraki plein voor mij nog een ijsje gehaald. Daarna werd het weer tijd om de metro in te stappen en terug naar het hotel te gaan.
Nog even met het thuisfront contacten en daarna lekker naar bed.
tot morgen

Groetjes Danielle/ Mama

• 16 Augustus 2017 - 18:54

Opa En Oma :

Wat heerlijk om te lezen allemaal