Dag 2 - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: Larissa

Blijf op de hoogte en volg Larissa

12 Augustus 2017 | Griekenland, Athene

Dag twee begon voor ons erg laat wij waren niet erg vooruit te branden om het bed uit te gaan. Wij waren zelfs bang dat wij het ontbijt hadden gemist. Dit viel uiteindelijk hartstikke mee. Nadat wij goed hadden ontbeten gingen wij richting Athene.

Mam wilde bij een bepaald station eruit omdat ze dacht dat wij dan makkelijk richting de Acropolis konden. Ik had zoiets van nee dan gaan wij de verkeerde kant op, maar ik had ook zoiets van dat moet ze gewoon even zien. Nadine had echt zoiets van ik vind het allemaal best als we maar uit de warmte gaan. Het was namelijk midden op de dag alweer. Eenmaal bij het eerste metrostation aangekomen was mam de weg kwijt, uiteindelijk zijn wij toen bij syntagma uitgestapt en hebben wij daar naar aapjes zitten kijken. Wij gingen namelijk kijken naar de changing of the guards. Nadine kwam niet meer bij van het lachen en zij begreep nu wat wij bedoelde als wij het erover hadden. Binnenkort doen wij wat bloopers opzoeken van de changing of the guards. Hierna gingen wij richting het Acropolismuseum en zijn wij hier een hele middag zoet geweest met het museum bekijken.

Toen wij uit het museum kwamen zijn wij naar de Acropolis zelf gegaan. Die tocht naar boven was nog steeds heel erg warm ondanks dat het al bijna 4 uur was. Nadat wij een prachtig uitzicht hadden gehad daarboven en alles uitgebreid hadden bekeken gingen wij naar beneden en wilde wij naar de berg toe waar ik toen veel had gezeten en waar je gratis mooi van het uitzicht kon genieten. Dit vinden viel alles mee en wij gingen daar wachten totdat de zon onderging. Wij waren daar ongeveer 40 minuten voordat de zon onderging en ik moest ineens heel nodig plassen. Kwam door al dat water wat ik had gedronken tijdens het lopen. Normaal gesproken drink ik niet zoveel namelijk.

Op de berg hebben wij een super mooie zonsondergang gezien waarna wij nadat wij een wc hadden gevonden ergens gingen eten. Toen begon het geblunder van een ober. Eerst gooide hij drinken over haar heen en daarna kwam die met het hele verkeerde gerecht aanzetten terwijl wij allang ons eten hadden. Het eten was niet zo lekker als die avond daarvoor dus daar gaan wij niet meer naar terug.

Eenmaal terug in het hotel nog even boven gezeten en toen weer om en om wezen douchen en hup naar bed. Ik had voor de volgende dag een tour gereserveerd naar de tempel van Poseidon. Erg benieuwd hoe dat daar is! Hiervoor moeten wij eerst een eind rijden met een bus, maar wij gaan het morgen zien.

  • 14 Augustus 2017 - 17:55

    Opa En Oma :

    Wat leuk om het te lezen zeg zijn we er ook bij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa

Hallo allemaal, Vannacht vlieg ik naar naar Griekenland toe voor mijn stage bij Attica Zoological Park. Met deze blog wil ik jullie tot 8/9 november op de hoogte houden van mijn ervaringen. Veel leesplezier! xxxx Larissa

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 11203

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Athene 2017

25 Juli 2015 - 22 Augustus 2015

Vrijwilligerswerk Griekenland

04 September 2014 - 08 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: