Dag 10: Dagje naar Aegina - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu Dag 10: Dagje naar Aegina - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu

Dag 10: Dagje naar Aegina

Blijf op de hoogte en volg Larissa

14 September 2014 | Griekenland, Spáta

Hallo allemaal,

Vandaag lekker een dagje vrij perfecte gelegenheid dus om ook wat van het land te zien! Ons was aangeraden om deze week naar de een van de eilanden te gaan en die week erop richting Refina vanwege het weer. Wij dus op tijd richting Aegina is het nog behoorlijk lang reizen met het openbaar vervoer zeker als je te vroeg uit een metro stapt zucht... Als eerste moesten we de bus hebben naar Pallini toe om daar op de metro te stappen, daarna metro 3 om naar Metrom nog iets te gaan om daar over te stappen op metro 1. Nou is dit niet zo heel moeilijk maar mijn telefoon gaf aan dat we er al uit moesten dus gingen we er maar vast uit maar dat was van een metropunt dichterbij wat mijn telefoon had gepakt fijn... Dus wij wachten daar op metro komt die niet dus ik zo laten we maar verder gaan dan moeten we nog verder en ja idd 2 haltes verder.. Toen metro 1 ging in een keer goed! Whoeoe vluchtig de Acropolis gezien en andere toeristische trekpunten. Dus we hebben alles wel gezien maar dan in vogelvlucht. Wel ontzettend blij dat we niet midden in Athene zitten wat een armoe en wat een bende.. Overal afval en er zijn alleen maar flatjes waar je in kan zitten die er ook ontzettend slecht onderhouden uit zien! Toen we in Pireas na anderhalf 2 uur waren aangekomen moesten we de boot nog pakken. Eerst lekker gegeten in de haven en daarna kaartjes gehaald voor de boot. Hele rare boten volgens Annabel Ferries zit je op. Gaat wel rap maar 40 minuten om naar het eiland te gaan omdat er een heel mooi uitzicht om je heen is. Op het eiland kwamen we erachter dat je het beste om alles te zien een auto, scooter of fiets moet huren maar ze rijden er zo achterlijk hard dat zagen we niet zitten. Dus maar de benenwagen genomen en een klein stukje over het eiland gelopen ongelofelijk hoe groot het is! De haven uit was al rond de 6 km. Dus zijn we maar op het strand gaan zitten en heb ik dan lekker gezwommen. Zo ontzettend bizar je ziet ontzettende mooie vissen en je kan je benen en je voeten nog perfect onderscheiden zo mooi helder is het water! We zijn nog een rondje door de havenstad heen gelopen en daarna zijn we lekker gaan eten. Zo moeilijk om een tentje uit te kiezen. Dus wij er maar een gepakt was het eten niet echt geweldig zo zonde om je vis te frituren en je gyros naar plastic te laten smaken!! Daarna nog een rondje ter paard in een kar in de avondturen stukje van het eiland bekeken. Lekker toetje gegeten en daarna was het alweer tijd om op de boot te stappen. We wilde eerst de boot van 7 uur terug hebben maar die zat al vol de eerst volgende zou pas om kwart over 9 half 10 gaan dus pakte we de boot van een andere organisatie deze vertrok een halfuur eerder zodat we onze bus nog konden halen. Op de heenweg deden we er 40 minuten over op de terugweg wel ruim het dubbele!!! Gewoon 2 uur op de boot was echt niet grappig. De metro was allang we die we zouden moeten hebben dus pakten we maar een taxi zijn we er tenminste sneller dachten we. Natuurlijk troffen wij een taxichauffeur die geen engels sprak en volgens mij zo goed als doof en niet kon lezen. Dan tikte we het adres in waar we heen moesten in zijn telefoon en welk nummer we moesten hebben gaat die naar 5 zoeken in plaats van 9 arghh! Ook is die ontzettend vaak verkeerd gereden en moesten we naar een pinautomaat omdat we niet genoeg cash hadden deed de pin het niet! Kon zowat niet erger.. Dus ik thuis een bericht gestuurd van kan je geld overmaken.. Bleef gelukkig de meter uit staan waardoor we minder kwijt waren dan die had gewild.. Pff weten we dat ook weer we nemen nooit of te nimmer meer een taxi! Uiteindelijk wel thuis gekomen rond half 1/1 uur s'nachts.. Het was dat ik zei ik weet de weg we stappen hier uit anders zaten we gisteren nog heel lang in de auto. 6 keer verkeerd gereden, 5 keer de weg gevraagd en 4 keer hem met Phillip laten bellen en toch reed die nog fout!

Wel lekker geslapen en genoten op het eiland we willen nog een keer terug om daar de opvang te zien met wilde dieren zoals tijgers ect. Maar dan gaan we eerder weg en ook weer eerder terug! Gedoe met die boten!!!

xxxxx

• 16 September 2014 - 10:17

Opa En Oma:

Hoi Larissa
    Wat een belevenis zeg nou weten jullie dat je het zo niet moet doen
    Als je een tweede keer terug gaat zie je toch ook meer
    Nou lieverd ik blijf je volgen vind dat erg leuk
    groetjes xxxjes Oma