Dag 7: vierde daagje stage - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu Dag 7: vierde daagje stage - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu

Dag 7: vierde daagje stage

Blijf op de hoogte en volg Larissa

11 September 2014 | Griekenland, Spáta

Hallo allemaal,

Vanochtend alweer vroeg richting de dierentuin gegaan, wel wennen hoor elke ochtend 6 uur eruit en 5 uur weer 'thuis'. Wij gingen dus vanochtend zoals elke ochtend richting de bushalte, zagen we onze bushalte voor onze neus wegrijden terwijl we zwaaide van we willen er nog in en we rende er ook nog heen.. Zucht dat word te laat komen dachten we dan we moeten namelijk de bus tussen 6.55-7.15 hebben, het fijne is dat de bus iedere keer van tijd verschilt dat die aan komt rijden.. De eerst volgende bus komt pas iets na half 8 maar dan zijn we te laat want je bent dan nog ongeveer 25 minuten onderweg. Ik mijn afdelingshoofd gesmst we zijn later we hebben de bus gemist. Stopt er een auto voor onze neus met iemand van mijn afdeling erin die zegt jullie kunnen meerijden helemaal goud natuurlijk want we waren er weer op onze vast tijd namelijk rond half 8. De rest van de dag was dat ook mijn begeleider. Eerst richting de cheeta's zodat die eruit kunnen, en de mannen hebben we nog in het binnenverblijf laten zitten omdat eerst de neushoorns eruit moeten. De neushoorns moeten er als eerste uit omdat ze in hetzelfde verblijf zitten als de cheeta's. De neushoorns eruit gelaten en zo ontzettend dichtbij geweest ik heb een kop van de neushoorn tegen mijn zij aangehad zo dichtbij dus! Was heel gaaf om te zien hoe mijn begeleider met ze om ging een neushoorn werd namelijk behoorlijk agressief tegen de andere met een woord stopte die met bekvechten zo gaaf! Hij heeft ook een gedeelte van de training bij de neushoorns laten zien zo gaaf is dat! Toen moesten ze naar buiten dit doe je door zelf het hok open te doen. Ik heb dit al eens eerder gezien bij een andere begeleider hoe die dit deed maar die was behoorlijk bang voor de neushoorns en rende echt bij ze weg, deze begeleider was er niet bang voor en liep gewoon op een rustig tempo bij ze vandaan en zij liepen ook heel rustig naar buiten zonder naar hem toe te gaan! Zo ontzettend gaaf is dat! Toen gingen we weer terug naar de cheeta's om de mannetjes eruit te laten. Toen vroeg ik op welke subafdeling ik vandaag stond en ik kon nog kiezen. Dus heb ik gezegd dat ik graag naar de katten toe wilde. Dus dat gebeurde ook! Eerst gingen we de binnenverblijven bij ze controleren dat zag er allemaal netjes uit. Toen samen de buitenverblijven in om de poep op te ruimen. Dit ruikt gewoon naar gewone kattenpoep en de hoop is alleen groter dan bij de gewone katten. Daarna weer richting de binnenverblijven en ze naar buiten laten. Er zitten een hoop vriendelijke katachtige in de dierentuin zo kon ik een cheeta, poema, jaguar, leeuw en een van de tijgers aanraken. Het voelt als een gewone kat aan maar de vacht is iets zachter, korter en onder het stof. De manen bij een leeuw voelen aan als de manen van een paard. Echt zo ontzettend gaaf was dat om zo dichtbij te mogen komen! Ze maken ook allemaal een spinnend geluid. Dit verschilt wel per katachtige van hoogte maar het lijkt heel erg op het gewone snorren bij de gewone kat. Akida de kleine mannetjesleeuw is zo ontzettend lief geeft ook hele erge kopjes zoals een gewone kat en Valentina een van de poema's geeft ook kopjes en die miauwt zo ontzettend lief! Ze wil ook alleen maar aandacht en als je der de kans zou geven komt ze op schoot zitten! Niet dat je daarbij de hokken echt ingaat maar bij wijze van spreken. Beide zijn met de hand opgevoed dus mensen tam. Tijdens het controleren heb ik een interessant gesprek gehad over euthanasie. Hij wilde weten hoe ik erover dacht en of ik er fel tegen was. Het park krijgt namelijk nu heel veel kleine dieren die het park weer kwijt wilt raken aan andere parken. Dit valt niet mee zeker niet binnen Europa omdat ze niet in het 'centrale' Europa liggen zijn de vervoerskosten hoog de andere dierentuinen kiezen liever een dierentuin wat dichterbij is. Hij wilde weten of ik euthanasie een redmiddel vind en of er nog andere opties daarnaast zijn. Op zich kan ik me in euthanasie wel vinden als allerlaatste redmiddel of als het dier niet zijn natuurlijke gedrag kan vertonen zoals bijvoorbeeld een poot missen. Dieren in het wild overleven dat meestal ook niet. Een andere oplossing vind ik dat als je de dieren houd je moet steriliseren als je genoeg van die soort heb. Daar was die het wel mee eens en kon die het ook in vinden. Nadat alle katten in de buitenverblijven liepen moest ik in mijn eentje de tijger, leeuwen, cheeta, poema, lynxen verblijven schoonmaken. Hier heb ik die dag de sleutels van gekregen zo gaaf dat ze me daarin vertrouwen dat ik daar alleen mag gaan schoonmaken!

Toen was het pauze en daarna weer verder gegaan alleen schoonmaken. Mijn begeleider was de andere aan het controleren en als het moest daar helpen. Toen ik klaar was zei die moet je zelf naar de keuken komen en kan je vast wat fruit neerzetten om te gaan snijden als het goed is, is Alicia op dat moment ook weer in de keuken. Toen ik klaar was dus naar de keuken en fruit en groente voor de aapachtige gaan klaarmaken. Toen kreeg ik van Alicia te horen dat ik met de andere stagebegeleider van het park aan het werk ben geweest. Je had der gezicht moeten zien toen ik de sleutels weer aan hem terug gaf! Zo ontzettend gaaf met Alica heb ik het over verrijking gehad en ze zei dat ik daarmee naar Anthonius moest gaan, mijn begeleider van vandaag. Ik vroeg het aan hem en hij was zo enthousiast dat ik dat wilde doen dat ik 14 dieren heb gekregen om voor verrijking te gaan kijken. Ik moest een plan gaan maken zodat ik maandag gelijk kan beginnen. In de middag was er niets meer te doen dus heb ik eraan gewerkt. Er was namelijk rekening mee gehouden dat we een gesprek met Anna zouden hebben maar die zat ziek thuis.

In de avond ben ik eraan gaan zitten en wezen kijken wat ik kan gaan doen. Zo had ik het in de avond al helemaal uitgewerkt zodat ik het de volgende dag aan hem kon laten zien zodat ik maandagochtend de eerste 2 dieren kan gaan doen! Elke middag krijg ik anderhalf uur de tijd om het voor de volgende dag klaar te zetten en daarnaast krijg ik ook nog een half uur kwartier om te observeren wat ze ermee gaan doen! Zo ontzettend gaaf en zoo blijf dat ik de kans krijg om dit te gaan doen!

Over sommige dingen heb ik op het park zwijgplicht om op internet te zetten maar ik mag het wel gebruiken voor mijn verslag gelukkig! Zo blij dat ik zo ontzettend veel mag!

Jullie horen nog van mij!

xxxxx


  • 14 September 2014 - 01:02

    Debbie:

    Hebben ze daar rijdende bushaltes? 0.o Ik moet daar maar eens heen :-p
    Maar fijn dat je het zo naar je zin hebt ^^

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Larissa

Hallo allemaal, Vannacht vlieg ik naar naar Griekenland toe voor mijn stage bij Attica Zoological Park. Met deze blog wil ik jullie tot 8/9 november op de hoogte houden van mijn ervaringen. Veel leesplezier! xxxx Larissa

Actief sinds 04 Sept. 2014
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 11213

Voorgaande reizen:

11 Augustus 2017 - 18 Augustus 2017

Athene 2017

25 Juli 2015 - 22 Augustus 2015

Vrijwilligerswerk Griekenland

04 September 2014 - 08 November 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: