Dag 2 Bezoek Attica Zoological Park - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu Dag 2 Bezoek Attica Zoological Park - Reisverslag uit Spáta, Griekenland van Larissa Spek - WaarBenJij.nu

Dag 2 Bezoek Attica Zoological Park

Blijf op de hoogte en volg Larissa

06 September 2014 | Griekenland, Spáta

Goeiemorgen!

Vandaag is het zover we gaan kijken hoe we naar het park moeten reizen en kijken waar we ons maandag moeten melden. Als het goed is, is Anna ons contactpersoon, vandaag ook aanwezig dus kunnen we haar eindelijk ontmoeten!

Na een klein stukje lopen kwamen we bij de bushalte aan en nog geen 5 minuten later komt de bus aan die we moeten hebben. Wij naar de buschauffeur om te vragen waar we der uit moeten en verbazingwekkend sprak die aardig Engels dus communiceren was geen probleem. Na 20 minuten moesten we hem waarschuwen en dan zou die ons wijzen waar we heen moesten lopen. Wat ons opviel was dat de bus een communicatiepunt was onder elkaar en niemand met zijn telefoon zat te spelen zoals je dat in Nederland ziet! Verder viel me op dat iedereen ontzettend klein is, voel me echt een reus ertussen ze kunnen me overal uit pikken. Blij dat ik geen hogere schoenen mee heb, val al genoeg op... De bushalte is gelukkig maar een heel klein stukje van het park verwijderd dus dat is mooi meegenomen. Helaas goot het toen we in de bus zaten en toen we eruit waren was het redelijk droog maar de wegen stonden helemaal onder het water, dus moesten we lopen met water tot net onder onze enkels richting het park leek wel een sloot! Eenmaal aangekomen wisten we niet wat de ingang was van het park want bij de loketten kwamen mensen allemaal zeik nat eruit zetten. We wisten niet wat we zagen! Toen we eenmaal aan de beurt waren was Anna niet aanwezig, maar ze wilde ons ook niet terug sturen, dus gingen ze bellen of we zo het park in mochten en dat mocht! Wij blij konden we alvast wat dingen zien, wel jammer dat Anna er nog niet was, maar zij komt maandag voor ons op haar vrije dag! Best wel blij dat we vandaag richting het park zijn gegaan anders stonden we daar maandag zonder Anna dat zou pas echt heel vervelend zijn!

Toen stonden we in het park zonder kaart wat is het groot! Nog groter dan de dierentuin in Nederland en wat zijn de verblijven groot! Maar wat ik het meest bizarre vond waren de felle kleuren die de dieren hadden zo ontzettend gaaf! We zijn overal over het park geweest even een rondje om alles te zien is al gauw 4/5 uur lopen echt bizar! Heel veel dieren zaten ook met andere soorten in een hok zoals je ze ook snel in het wild zult vinden. Zo zaten de gazelles, giraffen, zebra's en nog meer dieren bij elkaar in dezelfde ruimte, maar ze konden zich ook van elkaar afzonderen als ze dat willen elk diersoort heeft zijn eigen plekje om terug te trekken zo ontzettend gaaf! Verder zaten bijvoorbeeld de cheeta's met jongen bij de neushoorns zo mooi om te zien hoe ze elkaar respecteren! Het park heeft zoveel dieren, dieren die ook zeldzaam zijn vind je in het park terug! Ik kan wel blijven vertellen over hoe mooi het park eigenlijk is!

Als laatste zijn wij naar de dolfijnen geweest om de show te bekijken. Hier moet je normaal gesproken apart voor te betalen maar wij hoefde dat niet omdat we bij hun ook onze situatie uit hebben gelegd dat we maandag beginnen met stage en graag vast wilde kijken. Communicatie was hier weer geen probleem! Hoe moeizaam de communicatie soms ging in Nederland hoe makkelijk het eigenlijk nu ging! De show is ontzettend netjes in elkaar gezet een trainer die praat met het publiek en verteld over de verzorging en hoe zij de dolfijnen trainen. Het koppel bestond uit 6 dolfijnen, 4 daarvan hebben ze zelf gekocht via een vereniging en 2 zijn in het park geboren waarbij de jongste van vorig jaar is en nog druk getraind word. Je ziet hier bij de dolfijnen dat ze het ontzettend naar hun zin hebben want als de trucjes niet uitgevoerd hoeven te worden doen ze het wel! Na een paar trucjes die ze ook in het wild doen, werd er iemand uit het publiek naar voren gehaald. De handen werden netjes ontsmet samen met de schoenen en toen mocht ze het platform op. Ze mocht ze een paar opdrachten geven, daarna een gebaar geven dat ze met der snuit haar hand raakte en toen het mooiste van allemaal was dat ze een dolfijn geheel op de kant voor haar haalde dat ze die mocht knuffelen en aaien! Heel mooi gedaan en er werd daarmee ook rekening gehouden met het gevaar die zou kunnen ontstaan. Al met al een geweldige dag om te kijken en kan niet wachten tot maandag ben benieuwd waar ik als eerste neer gezet ga worden!

Die avond zijn we uit eten geweest om het begin van onze stage te vieren nu we weten waar we terecht komen en ook nog voor Annabel der verjaardag. Het eten was lekker maar wat was het veel niet normaal en de prijs viel ook nog ontzettend mee, dus daar kunnen we vaker gaan eten eens in de zoveel tijd dan echt niet elke dag!

Nu lekker slapen morgen vast voorbereidend werk doen voor stage!

xxxxxx

• 07 September 2014 - 16:32

Opa Spek:

Fijn dat je een goede reis heb gehad en veel plezier liefs van opa dit is de eerste keer dat ik dit doe ,
    Groetjes van opa xxxx